• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۱۷۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
مرکزی » اجتماعی

نیمی از استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی

کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمتر از 50 درصد، نیمی از استان مرکزی را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

نیمی از استان مرکزی در وضعیت قرمز کروناییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی گفت: اگر چه روند واکسیناسیون در استان مناسب است اما رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم، اصناف، تالارها و رستوران ها رعایت نمی شود و اگر بدین صورت پیش برویم باید منتظر وضعیت قرمز در تمام استان باشیم که این موضوع به نفع هیچ کس نیست. 
آقازاده بیان کرد: آستانه تحمل کادر درمان یک ظرفیتی دارد و برای غلبه بر کرونا شهروندان باید همکاری مضاعفی با این قشر و ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.
وی اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان های برخی شهرهای استان مانند محلات، ساوه، اراک، شازند و دلیجان پر شده و کادر درمان خسته از ازدحام جمعیت و خدمات بیش از توانی که توسط این عزیزان در مراکز درمانی ارایه می شود. 
استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال جاری تحصیلی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد، معلمان باید تا پایان مردادماه جاری واکسینه شوند.
آقازاده شرایط شهرستان محلات را به لحاظ کرونا حساس عنوان کرد و گفت: مبادی ورودی این شهر به خصوص در تعطیلات پایان هفته باید تحت کنترل و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: در پیک پنجم کرونا به غیر از تالارها هیچ صنفی تعطیل نمی‌شود اما در مقابل اصناف نیز وظیفه دارند مسئولیت‌پذیر باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
بهروز اکرمی افزود: تالارها در شرایط قرمز کرونایی تعطیل هستند و هر گونه فعالیت این قشر خلاف قانون است و فرمانداران وظیفه دارند نسبت به این مهم توجه ویژه‌ داشته باشند.
وی ادامه داد: در بازدیدی که از چند دستگاه اجرایی انجام شد بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌ها و کارکنان دولت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل شهری به خصوص در اراک و فروشندگان سیار میوه و تره‌بار دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و فرماندار و شهردار اراک باید نسبت به این مهم رسیدگی کنند.
اکرمی بیان کرد: دستگاه قضایی در دوران کرونا همکاری‌های موثری با دیگر نهادها در خصوص مدیریت کرونا داشتند اما در شرایط کنونی باید تعامل و همکاری بیشتری از خود نشان دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: بزرگترین مرکز واکسیناسیون استان مرکزی در مصلی اراک با ۲۰ جایگاه از امروز سوم مرداد ماه آغاز به کار کرده و در هر ساعت یک‌هزار نفر در این مرکز واکسینه می‌شوند.
دکتر محمد جمالیان افزود: درست از زمانی که استان مرکزی وارد شرایط قرمز شد، دوره‌ همی‌ها و مراسم‌های عروسی بیشتر به چشم می‌خورد و از طرفی پارک‌ها و فضاهای عمومی استان تا ساعات پایانی شب‌ها مملو از جمعیت است.
وی ادامه داد: درصد درگیری کودکان به سویه جدید کرونا بسیار بیشتر از سویه‌های دیگر است و در صورت سهل‌انگاری فاجعه‌ای جبران ناپذیر در استان اتفاق می‌افتد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: شرایط ابتلا و فوتی‌های کرونا در شهرستان محلات نگران‌کننده است و فرماندار این شهرستان و ستاد مدیریت بیماری کرونا استان برای جلوگیری از افزایش میزان مبتلایان برنامه‌ریزی کنند.
جمالیان بیان کرد: تاکنون ۷۹ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۴ درصد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۳ درصد از جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال، ۷۶ درصد از شمار سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۴ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ استان مرکزی واکسینه شده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست گفت: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته چهارم تیرماه ۲ هزار و ۷۱ مورد گزارش شد که نسبت به هفته سوم همین ماه تغییری نداشته است.
دکتر علی علی‌محمدی افزود: شمار موارد بستری کرونا نیز از ۱۷۴ مورد در هفته سوم تیرماه به ۲۰۲ مورد در هفته چهارم رسید که ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: موارد سرپایی کرونا در هفته چهارم استان مرکزی یک‌هزار و ۸۶۹ مورد گزارش شد که نسبت به هفته سوم همین ماه، ۲ درصد کاهش داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هفته چهارم تیرماه ۲۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نسبت به هفته سوم تیر ۸۵ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: تا پایان هفته چهارم تیرماه جاری، بیش از ۱۴۰ هزار مورد تست در استان مرکزی انجام شده که ۲۳ هزار و ۲۹۷ مورد آن مثبت اعلام شد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ادعای معاون ترامپ درباره تحقق اهداف آمریکا در جنگ علیه ایران
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
ابراز تمایل کانادا به بازگشایی سفارتخانه‌هایش در ایران و ونزوئلا
تطبیق جنگ ۱۲ روزه با جنگ احزاب و تأکید بر ناکامی دشمن
هشدار درباره تشدید جنگ ترکیبی و عملیات روانی آمریکا و رژیم صهیونی
استارت‌آپ میلیارد دلاری ایرانی‌تبارها برای شکستن انحصار هوش مصنوعی
آمادگی ناتو، برای رویارویی با روسیه
مجوز مجلس دانمارک به اعزام نیرو و تجهیزات به تنگه هرمز
رضا کلهر طلا گرفت؛ هستی ولی نژاد به نشان نقره رسید
نباید از اقدام ایران بدفهمی شود
عبور اکوادور از سد آلمان؛ صعود سه تیم از گروه E
۱۳ اسیر از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند
برتری مجارستان مقابل ایران در هندبال ساحلی قهرمانی جهان
حماس: اشغالگران، نسل‌کشی در غزه را با محاصره و کشتار ادامه می‌دهند
مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در جوار محل شهادت قائد شهید
سکوت یک دقیقه ای تیم اسپانیا برای قربانیان زلزله ونزوئلا
درگیری رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
رژیم صهیونیستی باز هم آتش بس در لبنان را نقض کرد
سازمان بین‌المللی دریانوردی تخلیه کشتی‌ها از تنگه هرمز را متوقف کرد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود
ورود سامانه بارشی به مازندران از شنبه شب
ظرفیت ۶۸هزار نفری کاردانی به کارشناسی ؛ جمعه آخرین روز مهلت ثبت نام
لفاظی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران
حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران عاشورای حسینی در تبریز
ورود ۲ دستگاه اتوبوس‌مدرن شهری به ناوگان اتوبوسرانی مشهد
برگزاری آیین شمع پایلاما در تبریز
اعمال روز عاشورا
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی
تازه ترین اثر حسن روح الامین منتشر شد
درگیری لفظی ترامپ با سناتور آمریکایی بر سر ایران
دولت برای رفع مشکلات معیشتی تلاش خواهد کرد
هرگونه تهدید علیه ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند
سپاه: عبور ایمن از تنگه هرمز تنها از مسیر‌های اعلامی ایران ممکن است
آئین نخل‌گردانی محرم در روز عاشورای حسینی ۱۴۰۵ _ استان البرز
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۳ نظر)
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود  (۱ نظر)
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲  (۱ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق خراسان رضوی تا پایان هفته  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
ایمن سازی مسیر‌های اربعین در همدان  (۱ نظر)