• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۲۰۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
خوزستان » اجتماعی

بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی طالقانی اهواز+فیلم

بیمارستان۹۶  تخت خوابی آیت الله طالقانی توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ؛صبح امروز پنج شنبه ۱۱ شهریور با حضور سردار روح اله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان ، سردار اخوان مهدی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ، دکتر سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، جمعی از مسئولین استانی و پرسنل جمعیت هلال احمر آیین راه اندازی بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز برگزار شد.بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی طالقانی اهواز

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بهره برداری از بیمارستان طالقانی اظهار داشت :  بیمارستان۹۶  تخت خوابی طالقانی ، هفتمین بیمارستانی است که در نقاط بحرانی  کشور و  بر اساس نیاز بهداشت و درمان  توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران به بهره برداری  می رسد.

سردار اخوان مهدوی تصریح کرد :از ابتدای شیوع کرونا  مجموعاً ۶۵۰ تخت بیمارستانی از سوی نیروی زمینی سپاه در اختیار بهداشت و درمان قرار گرفته شده است .

وی افزود : از ابتدای همه گیری ویروس  ۳۰۰ تیم تخصصی شامل پزشک و پرستار و بهیار توسط نیروی زمینی سپاه سازماندهی شده اند که تعداد آنان  ۱۵۰۰ نفر می باشد  و از این تعداد ۱۲۰۰ نفر در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

اخوان مهدوی با بیان این که تعداد ۱۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در مجموعه‌ی نیروی زمینی سپاه پاسداران کشور وجود دارد گفت :  همچنین هفته گذشته  بیمارستان‌ مربوط به درمان بیماران حاد تنفسی ،  در کرمانشاه به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید : ارسال محموله جدید واکسن کرونا به خوزستان + فیلم



وی تاکید کرد : قرار است ظرفیت تخت‌های بیمارستانی که از سوی نیروی زمینی سپاه در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده میشود تا پایان شهریور ماه به ۸۰۰ تخت برسد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم راه اندازی این بیمارستان اظهار داشت: این بیمارستان سال‌ها به عنوان مرکز درمانی سوانح سوختگی اهواز بود که حدود ۲ سال و نیم پیش با ساخته شدن بیمارستان جدید در منطقه پادادشهر تمام امکانات این مرکز به آنجا منتقل شد و این بیمارستان عملا بلا استفاده ماند.
وی افزود : در پیک اول بیماری یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان در اختیار بیماران کرونایی بود و این بیمارستان را به کمک هلال احمر با ظرفیت ۶۴ تخت فعال کردیم.

وی با بیان این که اکنون حدود ۶ هزار تخت بستری در استان داریم که بخش عمده ای از آن در اختیار بیماران کرونایی است گفت: در نظر داشته باشید با وجود درگیری بخش درمان با  کرونا از دیگر خدمات درمانی و عمل های جراحی غافل نشدیم.

ابول نژادیان  با اشاره به این که پیک دوم در استان آنچنان بلند نبود گفت : اما در پیک سوم به دلیل اینکه بیماران ما بدحال تر بودند در بیمارستان‌های امام خمینی و گلستان اهواز بستری شدند. در پیک چهارم بیماری تعداد بیماران بستری بیشتر شد و ما مجبور شدیم تمام بیمارستان ها را وارد کار کنیم.

به گفته وی اکنون سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری بوده که این تعداد حداکثر تختی بود که می‌توانستیم در اختیار کرونا قرار دهیم.

ابول نژادیان خاطر نشان کرد : پیش از این قصد داشتیم از ظرفیت سالن های ورزشی استان و تجهیز این سالن ها برای بستری بیماران استفاده کنیم اما از آنجا که این کار زمانبر بود تصمیم بر این شد از ظرفیت بیمارستان طالقانی که بسیار مناسب است استفاده شود.

وی یادآور شد : ظرف یک هفته همه پای کار بودند و با کمک وزارت بهداشت انواع تجهیزات لازم از جمله تخت بیمارستانی و دستگاه های اکسیژن ساز و ونتیلاتور تهیه شد همچنین کار تامین آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی و نیروی پرستار بر عهده سپاه شد و هلال احمر بحث انتظامات این مرکز را بر عهده دارد که یک کار جمعی است.

ریس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود :مجموعه سپاه حضرت ولی عصر(ع) خوزستان از روز اول در تست گیری و رهگیری بیماران و واکسیناسیون در کنار ما بود.

به گفته وی ما واکسیناسیون سیار را در اهواز انجام دادیم و در این طرح جامعه هدف ما افراد بالای ۶۰ سالی هستند که تاکنون واکسن نزده اند . به این شکل که به درب خانه های آنها رفته و نسبت به تزریق واکسن اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد : از امروز کار بستری بیمار در این بیمارستان شروع می‌شود اگرچه می‌خواستیم از شب گذشته بیمار در این بیمارستان بستری شود اما برق این مرکز وصل نشده بود.

وی تصریح کرد :همچنین قصد داریم بیمارستان شفا اهواز را که یک ساختمان قدیمی است مجددا راه اندازی کنیم. ظرفیت این مرکز ۱۰۰ تخت بوده که بنا داریم با همکاری سپاه استان این بیمارستان را نیز وارد چرخه درمان کنیم.

وی با بیان این که ما در شهر اهواز حدود ۲ هزار تخت کمبود داریم. گفت : شرایط کرونا به ما نشان داد که شهر اهواز و خیلی از شهرهای ما با کمبود تخت مواجه هستند. شهرستان های ماهشهر و آبادان با وجود داشتن چند بیمارستان همچنان با مشکل پوشش دهی مواجه هستند.

وی در پایان بیان داشت : در حال حاضر در هشت شهرستان خوزستان بیمارستان وجود ندارند همچنین در کنار آن با کمبود امکانات و تخت مواجه هستیم. امیدواریم با تلاش های انجام شده به سمت رفع این مشکلات حرکت کنیم .

 

 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
 
 
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
مطالبات مردم در بسته صدای شما ۶ تیر ۱۴۰۵
بیانیه ۱۰ ماده‌ای جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری پیرو پیام راهگشای رهبر حکیم انقلاب اسلامی و حوادث اخیر
مهار حریق انبار علوفه بدون تلفات جانی در محور دهق -قهی
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت سیمین‌دخت وحیدی شاعر
راه عزت از وحدت میدان‌ها میگذرد
اجرای طرح آرامش در شهر و ارتقاء امنیت اجتماعی در رفسنجان
آمادگی دستگاه‌های استان برای استفاده از مدل حکمرانی داده
تدوین برنامه جامع توسعه ورزش همگانی تا افق ۱۴۱۰
حرکت به سمت حکمرانی هوشمند، اولویت نظام اداری است
هشدار وزش باد و باران و کاهش دما در سمنان
ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام
تمدید ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۵
شمار کشته‌شدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
پاسخ نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا
بسیج همه ظرفیت‌های خوزستان برای تشییع پیکر مطهر رهبر شهید
تداوم تجمعات شبانه مردم مهاباد در ایام محرم تجلی پیوند مردم و آرمان‌های انقلاب
صداوسیمای لرستان آماده پوشش مراسم بدرقه رهبر شهید
اطلاعیه دادگستری استان تهران پیرامون تعاونی اعتباری مولی الموحدین
تساوی نود ارومیه دربرابر پارس جنوبی جم
عبور از روزهای گرم و اوج مصرف برق در اهواز با افزایش ظرفیت تامین برق
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
علم‌گردانی هزاوه؛ آیین ۳۰۰ ساله محرم در روستای تاریخی اراک
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)