• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۲۴۴۱۰۳
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
خراسان رضوی » اجتماعی

سرگردانی متقاضیان شناسنامه ایرانی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از فرزندان مادران ایرانی (با پدر غیر ایرانی) متقاضی صدور شناسنامه اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،محمدتقی هاشمی افزود: از این تعداد فقط تا کنون حدود ۴۰۰ جلد شناسنامه را تحویل درخواست‌کنندگان داده‌ایم و مابقی در پیچ‌وخم کارهای اداری است.سرگردانی متقاضیان شناسنامه ایرانی در خراسان رضوی

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار درخواست برای صدور شناسنامه فرزندان حاصل از مادر ایرانی و  پدر خارجی داشتیم، گفت: تاکنون ۴ هزار و ۸۹۷ خانوار(برخی دارای دو یا سه فرزند) مادر ایرانی را برای دریافت شناسنامه ایرانی به مراجع مربوطه معرفی کردیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: پاسخ‌های مثبت ثبت‌احوال به استعلامات ما سه هزار و ۴۰ مورد مثبت بوده و تعداد استعلامی که هنوز به ما اعلام‌نشده هزار و ۶۸۸ مورد است به‌این‌ترتیب تاکنون حدود ۴۰۰ جلد شناسنامه را تحویل درخواست‌کنندگان داده‌ایم و مابقی در پیچ‌وخم کارهای اداری است.

بر اساس این آیین‌نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیر ایرانی ازدواج‌کرده و درنتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی متولدشده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۶
یک‌کاری‌کنیند‌که‌ما‌از‌این‌فلاکت‌دربیایم
لطفا یک کاری بکنین من و خانوادم چند ها سال هست که دنبال شناسنامه ایم کار های بخشنامه قدیم رو انجام دادیم به مرحله آخر رسیدیم گفتن قانون جدید اومده ۳ ماهه شناسنامه میدن یک سال و نیم از اون موقع که گفتن و ثبت نام کردیم میگذره هنوز خبری نیس
ما چند سال است درگیر شناسنامه ایم لطفا کمک کنید
سلام ما کار های اداری شو انجام دادیم میشه بگید کی صادر میشه؟؟؟

ممنون میشم جواب بدید
سلام.ببخشید یک سال ونیم تمام مدارک رو دادیم که برای بچه هامون شناسنامه بگیریم اما هنوز هیج خبری نشده.کی اقدام میکنید ممنون میشم که به سوالم جواب بدین
من که ۳۰ سالم شده هنوز شناسنامه نگرفتم فکر نمی‌کنم بدن ۲تا بچه‌م دارم زنمم ایرانیه مادرم ایرانیه باید برم واسه بچه‌ام کارت افغانی بگیرم اینم شد زندگی من
ماهم یکساله تشکیل پرونده دادیم هنوزخبری نشده
سلام کسی هست مدارک کارت ملی شناسنامه بخواد میفروشم 09368052003
سلام من واسه بچه هام اقدام کردم همسرم ایرانی هست و البته اکتسابی و واسه بچه اولم میگن نمیشه چون قبل از گرفتن شناسنامه مادر متولد شده ایا راهی داره یانه
من هم به مرحله آخر رسیده بودم اما گفتن دیگه کاری نمی‌کنیم برو ازطریق قانون جدیدبگیر .هنوز هیچی نشده یک سال و نیم گذشته.خواهشا مسئولین رسیدگی کنن
چند ساله درگیرم تو رو خدا کمک کنید
سلام من هم تمامه کارهای اداری رو انجام دادم چون خودمم مادرایرانی هستم شناسنامه دارم العان به مرحله اخررسیدم براشناسنامه بچهام اقدام کردم کارها به اخررسیده میگن چون پدرت افقانی بوده مادرت ایرانی برا بچه هات شناسنامه صادر نمیشه خواهش میکنم پیگیری کنید منم مادرایرانی بودم بهم شناسنامه دادین چرا العان که تمامه مراحل اداری رو انجام دادیم برابچهام میخاین شناسنامه بدین بهانه تراشی میکنین خواهش میکنم که پیگیری کنید بچهایه منم مادر ایرانی محصوب میشن تورو قران بدین شناسنامه اینده بچهام خراب نشه ماکه هرقانونی که گفتین هرکاری گفتین انجام دادیم توروخدا جواب بدین عاجزانه ازتون درخواست پیگیری دارم
بابا یکی یک کار کنه اینا اصلا کار نمیکنن .دوساله هیچ خبری نیس ارگان های امنیتی جواب گو نیستن.
ماهم یک ساله تشکیل پرونده دادیم هنوز خبری نیست واقعا چرا
سلام ماهم یکسال پیش کارشناسنامه پسرم تمام شده بود حتی انگشت‌نگاری ثبت احوال را هم گرفتیم تاریخ ولادت پسر18 ساله‌ام را اتباع زده بود 13ساله وبرای سپاه هم فرستاده بودند ازطریق اتباع درست شد وما منتظر جواب سپاه هستیم هر چه از ثبت احول خبر میگیرم میگن از سپاه جواب نیامده خواهش میکنم جواب دهید
لطفا یک کاری بکنین من و شوهرم چند ها سال هست که دنبال شناسنامه ایم کار های بخشنامه قدیم رو انجام دادیم به مرحله آخر رسیدیم گفتن قانون جدید اومده ۳ ماهه شناسنامه میدن یک سال و نیم از اون موقع که گفتن و ثبت نام کردیم میگذره هنوز خبری نیس...
رسید پیگیری نامه
دبیر خانه اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی
شماره نامه :19/1/11895
تاریخ نامه: 1400/6/21
شماره نامه اتباع : 38/23/22476
تاریخ نامه : 1400/6/4
خواهش میکم میخوام مدارک بچه ها ببنم قسمتون بدم بحق فاطمه
لطفا یک کاری بکنین من و خانوادم چند ها سال هست که دنبال شناسنامه ایم کار های بخشنامه قدیم رو انجام دادیم به مرحله آخر رسیدیم گفتن قانون جدید اومده ۳ ماهه شناسنامه میدن یک سال و نیم از اون موقع که گفتن و ثبت نام کردیم میگذره هنوز خبری نیس
پس کو این شناسنامه یسال خورده شده
خدایا چکار کنیم
سلام من ۳سال ک برای شناسناممه دارم پیگیری میکنم هنوز هیچ خبری نشد لطفا پیگیری کنید
بگید چند سال دیگه واستیم یکی نیست پاسخ گو باشه میگن باید صبر کنید چقدر دیگه هروقت میرم میگن تو امنیت ۱سال تو امنیت یکی هم پاسخ درستی نمیده میگن به ما مربوطی نیست پس به کی مربوطی میشه یکی جواب منو بده خدایی
چراکاری نمیکنین تاکی انتظارلطفا
سلام لطفا پیگیریکنین از برج 6پارسال پروندم رفته پلیس امنیت هروقت میرم یه جوابی نمیدن تورو خدا یه کاری کنین از بچگیمون ک یه خیری ندیدی توروخدا اقلا یه کاری کنین ازجوونیمون خیر ببینیم ممنون
من‌هم‌مادر‌ایرانی‌هستم‌آخرین‌مرحله‌رسیدیم‌میگن‌برو‌مدارک‌اقوام‌رو‌بیار‌من‌با اون‌ها‌رابطه ندارم‌چرا مارو اینقدر اذیت میکنید بخدا‌ما‌هم‌آدم‌هستیم
سلام ماهمه مراحلو انجام دادیم گفتن قانون عوض شده دوباره الان یه سالو نیمه پرونده تشکیل دادیم هروقت میریم میگن جوابش از امنیت نیومده چیکار کنیم بچهام
تو رو امام رضا مسئولین رسیدگی کنین خدا رو در نظر بگیرین چرا اینقد ظلم چرا اینقد بدبختی آخه چرا جواب مردم مظلوم و نمیدین چقد باید عذاب بکشیم مگه یک شناسنامه صدورش چقد طول میکشه از امام زمان خجالت بکشید
سلام توروخدا رسیدگی کنید بیشتراز یکساله کارای اداریشو انجام دادیم هرسری ثبت احوال میریم میگن تماس میگیریم پاسخگو نیستن لطفا رسیدگی کنید مشهد
من دوسال ثبت نام کردم هروقت میرم میگن امنیتی رفته چه خبر یک جواب بدین به مردم
سلام من نزدیک دوسال مدارک رو تحویل دادم ازخرداد پارسال هم پرونده رفته اداره اطلاعات هر بار هم میرم میگن پرونده شما اداره اطلاعات چخبره دیگ چرا مسئولین محترم یکم تسریع نمیکنن در کارشون که ما هم از سر درگمی دربیایم
سلام یک سال نیمه که پروندهم رفته امنیت هنوز خبری نیست بخدا از انتظار افسرده شدم ناراحتی اعصاب گرفتم شما بخدا فکری به حال ما هم بکنیداز شما مسولین محترم خواهش میکنم ممنون
سلام تورخدا تو پیغمبر بابایک سال اندی پرونده تشکیل دادیم می ریم اداره می گن پرونده رفته پلیس امنیت لطف پیگیری کنید
سلام تورو خدا یک جوابی بدین من وبردارم چند ساله درگیر کارای شناسنامه هستیم امتحان قانون و کلی چیزی دیگه رو انجام دادیم باز گفتن قانون جدید اومده آلات نزدیک یک سال پرونده تشکیل دادیم هر وقت میریم میگن اداره امنیت تاکی منتظر باشیم بخدا دیگه از زندگی نا امید شدم تور خدا یک کمکی بکنین منی که متولد ایرانم همینجا بزرگ شدم فقط بخاطر یک تیکه کاغذ دارم زجر میکشم
باسلام‌پرونده‌ما۵.۴.۱۴۰۰‌فرستاده‌شده‌بخش‌امنیت‌‌تاالان‌هیچ‌خبری‌ازوضعیت‌پرونده‌نشده‌تماس‌میگیریم‌جوابنمیدن‌ما‌سردرگمیم‌‌ممنون‌میشم‌‌که‌پیگیرباشند
سلام پرونده ماهم از پارسال رفته ارگانهای امنیتی ولی هر بار زنگ زدیم اداره اتباع گفتن ۶الا۷ ماه طول میکشه بعد چندوقت دوباره زنگ زدیم گفتن۷الا۸ماه طول میکشه برای بار سوم زنگ زدیم گفتن یگ سال طول میکشه حضوری رفتیم گفتن یگ سالونیم طول میکشه به ثبت احوال زنگ زدیم گفتن اداره اتباع ۳۰۰۰ پرونده فرستاده اینجا اما ناقص هستش جواب سپاه رو کم داره فکر کنم میخوان آسمونو به خورشید وخورشید به ماه و ماه بزمین و زمینو به مریخ ومریخو به زهره وزهره به مشتری وووووووووو گره بزنند. وسلام
سلام منم یکساله خرده مدارک دوتا بچه هام تحویل دادم هرموقع میرم‌میگن امنیت این امنیت کجا کدوم‌نهاده که ما پیگیر بشیم ترو خدا ی جواب اساسی ب ما بدین ی تاریخ مشخصه مارو از سرگردانی در بیارین..
توروخدا یه کاری بکنید من دوتابچه دارم یکساله هنوز خبری نشده ازشناسنامه های بچه هام میگن رفته امنیتی کجابایدپیگیری کنم خسته بخدا
سلام پرونده من تکمیل شده سال ۹۹ فرستادن امنیت الان دوساله جوابش نبوده بخدا نمیدونم چی کار کنم به خدا خسته شدم شما بگید من چی کار کنم
سلام من بخدا ن رفتم افغان ن دیدم فقط پدر خیر ندیدمون اومده بامادر مون ازدواج کرده مادرمون ایرانی کن متولد ایرانم الا بیستوهفت سال سنم بخدا خواننده ام و یک هنرمندم بخاطر بی هویتی نمیتونم کنسرت برگذارکنم دل این مردمو شات کنم خواهش میکنم تورو خدا رسیدگی کنید ارادت مند شما محمد سلطانی
الان دوساله زنگ میزنیم حضوری میریم فقط میگن جواب سپاه و اطلاعات بسه دیگه چقد با بدویم دنبال این مدرک.... تقصیره ماها چیع ک پدرمون تبعه یه کشوره خارجیه ولی فک کنم حالاها باید کفش های اهنی پامون باشه
یعنی چی !؟بچه ای که توکشوربدنیامیادیعنی توهمین خاک بدنیااومده وبایدمدارک بهش بدن این کارایعنی چی بایدیکم ازهمون کشورای به اصطلاح ماخارجی یاکاربیاموزیم انسانیت رو
سلام تو وجان علی اصغرامام حسین قسمت ن میدم مشکلات من فقط شناسنامه است تو وقرآن بدیدراحتمون کنی یک ونیم ساله که همش جوش میزنیم تو وقرآن جواب بدی مشهدم تو وبه همین امام رضا قسم
شناسنامه حق قانونی بچه مادر ایرانی هست این ازش سلب نکنید شما به حضرت رقیه قسم شناسنامه بدید
سلام محرمه بچم سیدجدش بزرگه تو وقرآن شناسنامه هارو بدید اذیتمون نکنید حداقل تازنده هستیم ببینیم مدارک دارند
سلام وقت بخیر
من هم کارای قانون قدیمو انجام دادم امامتاسفانه گفتن قانون جدیداومده.الان دوسال میشه جواب امنیت اومده امامونده اطلاعات.این اداره اطلاعات کحاس بریم پیگیربشیم..
بیمارهم هستم توسن۲۰سالگی دیابت گرفتم انسولین مصرف میکنم پول دارووازمایشاتم سرسام اوره بخاطراینک بیمه ندارم.دانشجوهم هستم درسم داره تموم میشه واس مدرک فارغ التحصیلیم نیازبشناسنامع دارم.لطفاپیگیری کنیدخواهش میکنم
???سلام شماروبخداجواب ماروبدین تاکی انتظارمن ازوقتی دخترم بدنیاآمده پیگیرم الان دوسالش تموم شده چقدراذیت میکنین من همه مدارکم درسته ولی هیچی
من ك ميگم همش الكيه كي گرفته كي ديده
میگن آدمی که خوابه میشه بیدار کرد ولی آدمی که خودش رو به خواب میزنه نمیشه بیدار کرد راست میگن حکایت کارکنان اداره اتباع است خودشونم قبول دارن
سلام وقت بخیر پرونده مادران ایرانی برای فرزندان زیر ۱۸ سال چرا طولانی شده از سال قبل مرحله امنیتی هنوز پاسخی نیومده گفتن ۶ ماه ولی الان خبری نیست لطفارسیدگی کنید
من دیروز رفتم چهارچشمه .یک میز و یک کارتخوان گذاشتن میگن ده هزارتومان کارت بکش تا بگیم پروندت کجاست .فقط دکان باز کردن بقیه اش همش کشکه .اصلا شناسنامه بده نیستن .والسلام
ای کاش بچه همون مسعول همین مشکلومیداشت تامیفهمیدبچه ای که توایران شناسنامه نداره چقدجلودوستاش خجالت میکشه ۰فقط خ‌دا۰
سلام خسته نباشید شما به قرآن از خجالت بچه هامون ما در بیارین هر کدام پیر شدن شناسنامه هاشون نیومد هر مدارک خاسته هر اداره ارائه کردیم ولی هنوز خبری نشده شناسنامه های هم سن سالاشون،امده همیشه،میگن چرا اداره ها جواب ما نمی دن شما به این روزهای اربعین بدین
چرا یکی به فکر این قشر فلاکت زده نمیرسه به خدا عمرمون تموم شد تو یک خانواده ۵ نفره سه تامون همه چی دارن دو نفرمون نداریم به خدا سختی های زیادی کشیدیم چقدر کار کردیم پولمون خوردن نتونستیم کاری کنیم چون مدرک نداشتیم از درس مدرسه افتادیم الانم ۳۰سالمه بخدا خسته شدم زندگیم داره به خاطر یه شناسنامه بهم میخوره هرجا بخوای بری سر کار میگن شناسنامه چه کار کنیم خودتونو بزارین جا ما یه سره تو راه اتباع پاهامون شکست به خدا خسته شدیم از این دنیا خدا ورداره مارو شماهم راحت بشین
تورو خدل جواب بدید یک سال بیشتره امنیتی هنوز خبری نیست تاکی منتظر باشیم؟
آقایون ما که گرفتیم پس به شما هم میدن فقط دقیق دوسال طول کشید نه یک روز کم نه یک روز زیاد
زنی ۵۹ سال مشکل گوارش دارم دکتر گفته سرطان دو ساله ثبت سامانه کردیم واسه شناسنامه پسرم تو رو خدا تا زنده ام شناسنامه پسرم بدین ۴ ساله بوده که پدرش فوت کرده الان کلاس ۱۱ نزارین از درس خواندن نا امید بشه لطفا خواهش میکنم‌
سلام دوساله اقدام کردم واسه خودم غصه نمی‌خورم واسه بچه هام غصه میخورم توروخدا ممنون میشم بدین واقعا اگه میدین خوب همونو زودتر بدین
سلام یک سال نیم هستش تشکیل پرونده دادم تا کی باید منتظر باشم
نظر شما
آخرین اخبار
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
برنامه‌های اندونزی برای توسعه گردشگری اسلامی
عادی‌سازی مصرف مواد در رسانه‌ها، سلامت نسل آینده را تهدید می‌کند
سرلشکر رضایی: پاسخ نقض هر بند از تفاهم‌نامه کوبنده است
برگزاری مراسم سالانه حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در شهرستان دماوند
فیلم‌های اولین هفته جشنواره تابستانی
 ایران در صدر بهره‌وری علمی جهان؛ گوی سبقت را از غول‌های پژوهشی ربودیم؟
ایمن‌سازی ۱.۲۷ میلیون راسی دام‌های مازندران
آموزش و پرورش اصفهان رتبه سوم مناسبت‌های ملی دفاع مقدس
آرامش نسبی جو و دریا در استان بوشهر
فراخوان شعر «قند مکرر» منتشر شد
کنترل HIV نیازمند یک رویکرد جامع در حوزه سلامت است
تشدید نظارت‌های زیست‌محیطی با بازدید‌های شبانه از واحد‌های صنعتی ارومیه
پایان کار باند سارقان رینگ و لاستیک خودرو در غرب پایتخت
نقش «همیشه مخاطب» در فرهنگ پاسخگویی رسانه‌ای
بدون تأمین مواد ناریه مورد نیاز، فعالیت معادن متوقف می‌شود
توسعه همکاری‌های گردشگری میان شهر‌های تاریخی آسیا
آغاز برداشت ۲۰۰ تن توت از توتستانهای آذربایجان‌غربی
هر شهروند بوشهری یک «پلیس آب» 
ادامه روند صعودی بورس
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)