• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۰۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۷
سیاسی » امنیتی و دفاعی
شلیک به قلب سلامت؛

حمله به سومین بیمارستان در یک هفته

رژیم صهیونی برای بار دیگر به تجاوزات خود علیه مراکز درمانی ادامه داد و تلاش کرد با این حملات کور روحیه کادر درمان را آسیب بزند، اما کادر درمان با قوت در میدان ایستاده است.

حمله به سومین بیمارستان در یک هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  تهران، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳؛ ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، صدای وحشتناک انفجار در پایتخت، در میان سکوت شب طنین‌انداز شد.

آنطور که حسین کرمانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفته است؛ این سومین بیمارستانی است که تحت حملات رژیم غاصب قرار گرفته است. همچنین تا کنون ۶ آمبولانس و یک مرکز جامع خدمات سلامت نیز مورد تهاجم قرار گرفته‌اند و تنها در عرض یک هفته شاهد بیش از ۶ مورد زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی توسط مدعیان رزیم اشغالگر قدس هستیم.

این بار صدای موشک‌ها تنها به یک آژیر خطر تبدیل نشد؛ این صدا، دل‌هایی را لرزاند که به زحمت توانسته بودند نفس بکشند. این صدا، سکوت شب را در هم شکست و حقیقتی تلخ را برای ایرانیان آشکار کرد. رژیم صهیونیستی دیگر مرزهای جنایت را در نوردیده؛ هدفش بیمارستان‌های تهران است.

حمله به بیمارستان کودکان

بیمارستان کودکان که یکی از اهداف رژیم نامشروع بوده است با ۲۶۶ تخت و تجهیزات پیشرفته، به عنوان یکی از بیمارستان‌های برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، هر روز در خدمت کودکانی بود که برای درمان به آن مراجعه می‌کردند. اما اکنون، این مرکز درمانی، هدفی شد برای یکی از وحشیانه‌ترین حملات هوایی در تاریخ تهران. هدف قرار دادن بیمارستانی که محلی برای نجات جان کودکان و نوزادان بی‌گناه بود، نه تنها نقض آشکار قوانین بین‌المللی، بلکه نشان‌دهنده ماهیت ضد انسانی رژیم صهیونیستی است.

در ساعات اولیه صبح، زمانی که هنوز بسیاری از مردم تهران در خواب بودند، پرتابه‌ای به بیمارستان کودکان حکیم اصابت کرد. دیوار بیمارستان شکست. این حمله ترس و وحشت را در دل کادر درمان، پرستاران، پزشکان و خانواده‌هایی که کودکانشان در حال درمان بودند، انداخت.

با این حال، کادر درمان بیمارستان، که همیشه در خطوط مقدم خدمت به مردم بوده‌اند، هیچ‌گاه از پای ننشستند. آنها همچنان ایستادند، با تمام وجود و حتی در دل خطر، تا به بیماران خود خدمات‌رسانی کنند. خوشبختانه بیمارستان کودکان حکیم آسیبی جدی ندید و آسیب به ساختمان و تجهیزات وارد نشد. اما این تنها یک روی سکه بود.

 

شهادت کادر درمان و امدادگران

متأسفانه، در این حملات، نه تنها کودکان، بلکه نیروهای درمانی نیز قربانی شدند. سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام این خبر تلخ اظهار داشت که دو نفر از کادر درمان بیمارستان در حین خدمت به شهداء پیوستند و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. همچنین، در حالی که تیم‌های امدادی وزارت بهداشت در محل حادثه برای نجات جان مجروحان و درمان مصدومان حضور داشتند، سه نفر از امدادگران هلال احمر در راه خدمت به مردم شهید شدند. این تراژدی نه تنها ضربه‌ای به سیستم درمانی کشور وارد کرد، بلکه تأکیدی دوباره بر بی‌رحمی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی بود که در حملات خود هیچ‌گونه قید و بندی را رعایت نمی‌کند.

یک جنایت آشکار علیه انسانیت

رژیم صهیونیستی در حالی که همیشه ادعا می‌کند که مراکز درمانی و غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد، بار دیگر این ادعاها را با عمل نقض کرده است. هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نه تنها با قوانین بین‌المللی مغایر است، بلکه نقض حقوق بشر در بدترین شکل ممکن محسوب می‌شود. رژیم اسرائیل که خود را در برابر افکار عمومی جهانیان در حال تبرئه می‌دید، این بار در برابر شاهدان زنده، هیچ‌گونه توجیهی نداشت.

روز گذشته نیز در در جنایتی آشکار پرتابه‌های رژیم سفاک صهیونیستی به مرکز جامع سلامت شهر میانراهان در بخش دینور حمله کرد. بر اثر این تجاوز به این مرکز درمانی آسیب‌های جدی وارد شد و متاسفانه این مرکز تا اطلاع ثانوی قابل استفاده نیست. با آسیب‌های وارده یک دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی این مرکز نیز از مدار خدمت خارج شد و این اقدام بار دیگر جنایات وحوش صهیونیستی را نمایان کرد.

پیامی برای جهانیان

در شرایطی که جامعه جهانی به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی خود اغلب از بازخواست رژیم صهیونیستی امتناع کرده است، این حملات باید زنگ خطری باشد. سکوت نهادهای بین‌المللی در برابر چنین فجایعی، مایه شرم بشریت است. اگرچه بسیاری از نهادهای حقوق بشری در برابر این جنایات چشم خود را بسته‌اند، مردم ایران، همچنان با اتحاد و همبستگی، به ایستادگی خود ادامه خواهند داد.

ایران زخمی شد، اما تسلیم نشد

حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تنها یک جنایت نظامی نیست؛ این یک اعلان جنگ علیه بشریت است. اما در میان همه این دردها و رنج‌ها، ایرانیان ثابت کرده‌اند که با وجود تمام تهدیدها، همچنان به زندگی، به امید، به همبستگی اعتقاد دارند. بیمارستان‌ها هنوز در خدمت مردم هستند،و ایران همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

در نهایت، رژیم صهیونیستی می‌تواند هرچقدر که بخواهد تلاش کند تا ایران را به زانو درآورد، اما همیشه حقیقت و اتحاد مردم به پیروزی خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بازگشت حدود ۴ هزار هکتار از اراضی ملی بن به چرخه تولید.
بازخوانی رشادت‌های شهید مهدی خوش سیرت، شهید شاخص گیلان
اجرای پایلوت برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از اول مرداد در بهارستان
آغاز مسابقات منطقه‌ای شطرنج جام زریبار
دستگیری عاملان نزاع و درگیری مراسم عزاداری حسینی در دزفول
تولید دانش بنیان پسته در کرمان بزرگترین تولیدکننده پسته کشور
استقرار هوای گرم و وزش باد در لرستان
هفتم تیر ۱۳۶۰؛ روزی که ترور شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلاب نتوانست جمهوری اسلامی را متوقف کند
نحوه ثبت نام و اعزام مشتاقان حضور در مراسم تشییع و وداع با قائد شهید امت
۷ تیر، سالروز زخم سردشت در سکوت مدعیان حقوق بشر
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در اصفهان
آغاز رفت وآمد خودرو‌های پلاک مناطق آزاد در پهنه سرزمینی هرمزگان
دست کم ۴ کشته بر اثر سیل شدید در ایالت کنتاکی
پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای جابه جایی عزاداران رهبر شهید از فردا
کشف سیگار قاچاق از دو واحد دخانیاتی در دامغان
حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در سلطانیه
اسناد دفترچه‌ای بدون اعتبار شدند
سفر عراقچی به بغداد، از امنیت منطقه تا توسعه روابط راهبردی
اجرای سیستم آبیاری هوشمند در خسروشیرین آباده
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در شهرستان داراب
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)