پخش زنده
امروز: -
برداشت خوشههای طلایی گندم به صورت مکانیزه از مزارع گندم شهرستان زاهدان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی زاهدان گفت: گندمهای برداشت شده بصورت تضمینی و با نرخ مصوب از کشاورزان خریداری میشود.
مهدی شهرکی افزود: تخصیص میزان کشت گندم برای شهرستان زاهدان ۷۵۰ هکتار تعیین شده بود که این میزان عملیاتی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی زاهدان با اشاره به این موضوع که از ۷۵۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم ۲۵۰ هکتار متعلق به بخش مرکزی و منطقه ریگ چاه شهرستان است، گفت: بقیه مزارع در بخشهای کورین و نصرت آباد زاهدان قرار دارند.
وی افزود: برداشت خوشههای طلایی از بخشهای نصرت آباد و کورین نیز از اوایل خرداد شروع خواهد شد.
شهرکی همچنین اضافه کرد: با توجه به میانگین برداشت سه تن گندم در هر هکتار در مجموع بیش از دو هزار تن گندم برداشت و روانه سیلوهای ذخیره سازی خواهد شد.
وی افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد در سال جاری هر کیلوگرم گندم ۴۹ هزارو ۵۰۰ تومان بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.