پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بخشش هزینه خدمات خروج اضطراری خودروی ساکنان کیش در ایام جنگ تحمیلی سوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، محمد کبیری در سومین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: پس از پایان شرایط اضطراری، فرایند بازگشت اسناد خودروهای خارج شده از کیش به مالکان پس از انجام مراحل قانونی و بررسی فنی بدون پرداخت هزینه انجام میشود.
براساس این مصوبه آندسته از ساکنانی که اقدام به پرداخت مبالغ تعیینشده کردهاند، میتوانند با مراجعه به سازمان منطقه آزاد کیش و ارائه مدارک پرداخت، نسبت به دریافت وجه خود اقدام کنند.
روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی و استقرار کامل ادارات و نهادهای متولی، با درخواست اداره کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در کیش از ۱۷ اردیبهشت امسال خدمات صدور مجوز خروج اضطراری، متوقف خواهد شد و متقاضیانی که قصد خروج خودرو از کیش را دارند باید براساس روال قانونی معمول نسبت به گذراندن مراحل خروج از اداره کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در کیش اقدام کنند.
افرادی که در گذشته نسبت به دریافت مجوز خروج اضطراری اقدام کردهاند و تاکنون از کیش خارج نشدهاند، حداکثر تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند با مجوز نسبت به خروج از کیش اقدام کنند.
پس از انقضای تاریخ برگه خروج، مجوزهای صادره از درجه اعتبار ساقط میشوند.
آخرین مهلت بازگشت خودروهایی که با مجوز خروج اضطراری از کیش خارج شده یا میشوند، دهم خرداد امسال تعیین شده است و خودروهایی که از این شرایط استفاده کردهاند باید تا دهم خرداد به جزیره کیش بازگردند.
رعایت نکردن موعد تعیین شده برای بازگشت خودروهای خارج شده از کیش در طرح خروج اضطراری، علاوه بر جرایم و عوارض قانونی، تخلف از قوانین و مقررات محسوب شده و مراتب اقدام قانونی از سوی مراجع ذیربط انجام خواهد شد.