پخش زنده
امروز: -
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد اشتغال تنها وابسته به پرداخت تسهیلات بانکی نیست و برخی دستگاهها میتوانند با تسهیل صدور مجوزها و فراهم کردن بستر فعالیت اقتصادی، نقش مؤثری در ایجاد فرصتهای شغلی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مجیب حسنی در کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: در سالهای گذشته تعیین تعهد اشتغال برای دستگاهها بهصورت الزامآور انجام میشد که در برخی موارد به فشار بر شبکه بانکی و پرداخت تسهیلات بدون پشتوانه منجر میشد.
حسنی گفت: رویکرد تعیین تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی در استان اصلاح شده و از این پس ثبت تعهدات بر اساس ظرفیت واقعی دستگاهها و بهصورت خوداظهاری انجام میشود.
وی افزود: بر اساس رویکرد جدید، دستگاههای اجرایی متناسب با ظرفیتها و برنامههای خود نسبت به ثبت تعهد اشتغال اقدام میکنند و تخصیص منابع نیز بر مبنای عملکرد واقعی و میزان اشتغال ایجاد شده انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت طرحهای عمرانی در استان گفت: در حوزههایی مانند آب و فاضلاب و بنیاد مسکن به دلیل اجرای طرحهای زیرساختی، ظرفیتهای قابل توجهی برای ایجاد فرصتهای شغلی وجود دارد که باید در مسیر توسعه اشتغال مورد توجه قرار گیرد.
حسنی با اشاره به بازگشت بخشی از سرمایهگذاران بومی استان از کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: لازم است با برنامهریزی هدفمند، این سرمایهها به سمت طرحهای اقتصادی پایدار و دارای توجیه اقتصادی هدایت شود.
وی همچنین با اشاره به آمارهای صادراتی استان بیان کرد: بررسیها نشان میدهد کمتر از پنج درصد صادرات ثبت شده از گمرکات سیستان و بلوچستان متعلق به واحدهای تولیدی داخل استان است که این موضوع ضرورت تقویت تولید و توسعه واحدهای صنعتی در استان را نشان میدهد.