پخش زنده
امروز: -
با هدف ایجاد شغل و درآمدزایی خانوارهای روستایی تعداد صد هزار بچهماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی در شهرستان هیرمند رها سازی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، محمودرضا سرگلزایی سرپرست اداره شیلات هیرمند گفت: مرحله اول برنامه تولید آبزیان شهرستان از امروز با توزیع ۱۰۰ هزار قطعه بچهماهی کپور آغاز شد و در ادامه با مشارکت بهرهبرداران، استخرهای پرورش ماهی از حالت معیشتی به اقتصادی تبدیل خواهد شد.
سرگلزایی توضیح داد: هدف از این طرح، تبدیل استخرهای پرورش ماهی از حالت معیشتی به اقتصادی است و بهرهبرداران میتوانند در قالب گروههای دونفره، سهنفره یا تعاونی، اقدام به خرید بچهماهیهای ۲۰ گرمی و بیشتر کرده و پرورش دهند.
وی پیشبینی کرد: با اجرای این برنامه، تولید آبزیان در شهرستان هیرمند در سال جاری به حدود ۵۰۰ تن برسد.
سرپرست اداره شیلات اضافه کرد: در هر استخری برنامهریزی شده که توزیع بچهماهی به تدریج انجام شود و مرحلههای بعدی نیز ادامه خواهد یافت. این اقدام در راستای توسعه اقتصاد محلی و افزایش تولید آبزیان در هیرمند انجام میشود.