پخش زنده
امروز: -
کسب مدالهای ملی توسط مهارتآموزان سیستان و بلوچستان نشانه ظرفیت بالای جوانان استان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای حضور مؤثر در عرصه اقتصاد، باید مهارت آموزی را در کنار مدارک علمی قرار دهیم تا بتوانیم در توسعه اقتصادی سهیم باشیم.
علیرضا شهرکی در مراسم تقدیر از مدال آوران المپیاد ملی مهارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید حرفی برای گفتن داشته باشیم باید زمینه حضور نیروهای متخصص و ماهر را در بازار کار فراهم کنیم.
وی افزود: حاصل تلاش مجموعه فنیوحرفهای، کسب افتخارات و مدالهای ارزشمندی است که امروز شاهد آن توسط فرزندان سیستان و بلوچستان هستیم.
مدیرکل آموزش فنی وحرفهای سیستان و بلوچستان گفت: جوانانی که به موفقیت دست یافتهاند، ثابت کردند این استان در عرصه رقابتهای مهارتآموزی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
جلیل شهریاری افزود: در دوره اخیر مسابقات نیز، کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و سه دیپلم افتخار، افتخاری بینظیر برای سیستان و بلوچستان بود و نشان داد سرمایهگذاری در حوزه مهارتآموزی نتایج ارزشمندی به همراه دارد.
وی با اشاره به ارتباط گسترده این مجموعه با بازار کار و بخشهای صنعتی بیان کرد: با تعامل مستمر با جامعه هدف، فعالان اقتصادی، اصناف و بخشهای مختلف اجتماعی، آموزشها را به سمت نیاز واقعی بازار هدایت کردیم.
مدیرکل آموزش فنیوحرفهای سیستان و بلوچستان ادامه داد: آموزش زندانیان و سربازان وظیفه در پادگانها نیز بر اساس نیازهای شغلی و حوزه فعالیت آنان برنامهریزی شده تا پس از پایان دوره خدمت یا دوران محکومیت، امکان ورود آسانتر آنان به بازار کار فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: اصناف سیستان و بلوچستان نقش مؤثری در توسعه مهارتآموزی دارند و اکنون ۵۰۰ واحد صنفی دارای مجوز آموزش هستند که در رشتههای مختلف به ارائه آموزش میپردازند.
شهریاری در پایان به اجرای طرح "همنوا" اشاره کرد و گفت: این طرح بهصورت جدی در هنرستانهای سیستان و بلوچستان اجرا شده و در سال تحصیلی گذشته یکهزار و ۳۰۰ دانشآموز در آن پذیرش شدند تا در سه سال آموزش تخصصی، مهارتهای فنی مورد نیاز بازار را فرا بگیرند.