پخش زنده
امروز: -
امسال حدود ۲۵۰ تن گل محمدی از سطح ۸۰ هکتار ازگلستانهای سیستان وبلوچستان برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال با برداشت حدود ۲۵۰ تن گل محمدی از سطح ۸۰ هکتار گلستانهای استان، بیش از ۳۰ هزار لیتر گلاب در سیستان و بلوچستان تولید شده است.
سعید نارویی افزود: برداشت گل محمدی در سال جاری از هفته نخست فروردینماه آغاز و تا اوایل اردیبهشتماه ادامه داشته و عمده سطح زیر کشت این محصول به دلیل شرایط اقلیمی و اکولوژیکی مناسب در شهرستانهای زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه و منطقه سیستان قرار دارد.
وی گفت: علاوه بر تولید گلاب، امسال حدود ۱۶ لیتر اسانس گل محمدی توسط سه کارگاه نیمهصنعتی و چندین کارگاه خانگی مستقر در شهرستانهای استان استحصال شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: فرآوردههای تولیدی گل محمدی علاوه بر توزیع در سطح شهرستانهای استان، به سایر استانهای کشور نیز ارسال شده است.
وی ادامه داد: غنچه و گلبرگ خشک از دیگر محصولات جانبی و ارزشمند گل محمدی به شمار میرود که میزان تولید آن در سال جاری بیش از هشت تن برآورد میشود.