افزایش ۶۰ مگاواتی مصرف در بوشهر با هر درجه افزایش دما
مجری هوشمندسازی و کنترلپذیری شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر میگوید: اوج بار شبکه برق استان در اردیبهشت ۱۳۷۰ مگاوات است که هر چقدر به روزهای گرم نزدیک میشویم به ازاء هر یک درجه افزایش دما، بین ۵۰ تا ۶۰ مگاوات به این میزان افزوده میشود.
بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، حسین شمسی فرد در گفتوگو با خبرنگار ما، افزود: بیشاز ۸۰ درصد مشترکان برق استان بوشهر در بخش خانگی هستند و بیشترین انرژی هم در همین بخش مصرف میشود.
حسین شمسی فرد با بیان اینکه بخشی از شبکه برق در حملات دشمن آمریکایی- صهیونیستی خسارت دید ولی به سرعت ترمیم و بازسازی شد، گفت: اینک نوبت مردم است تا با مدیریت مصرف، صنعت برق را در روزهای گرم یاری کنند.
مجری هوشمندسازی و کنترلپذیری شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: این شرکت برای مدیریت بار شبکه، برنامه هوشمندسازی کنتورها، توسعه انرژی خورشیدی و مقابله با استخراج رمز ارز را در دستور کار دارد.
شمسی فرد در پایان تاکید کرد: اگر هر مشترک بین ۵ تا ۱۰ درصد مصارف خود را کاهش دهد، اوج بار شبکه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند و از خاموشیهای ناخواسته جلوگیری میشود.