پخش زنده
امروز: -
در آینده نزدیک مهمترین شاهراه حمل و نقل کشور از سیستان و بلوچستان خواهد گذشت.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، منصور بیجار استاندار سیستان وبلوچستان در دیدار با معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تکمیل شاهراههای ارتباطی استان میتواند علاوه بر کاهش هزینههای حمل ونقل سهم ایران را در ترانزیت منطقهای افزایش داده و زمینه رونق تجارت با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان و افغانستان را فراهم کند.
استاندار همچنین فعالسازی پایانههای بار تکمیل مراکز لجستیکی و توسعه زیرساختهای پشتیبان در محور ایرانشهر را از اولویتهای مهم استان عنوان کرد.
سید مصطفی داودی معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن کشور نیز در این دیدار گفت: افزایش سهم حمل ونقل ریلی در جابهجایی کالاهای داخلی و ترانزیتی از برنامههای اصلی راهآهن کشور است و سیستان و بلوچستان در این مسیرنقشی کلیدی دارد.