پخش زنده
امروز: -
روابطعمومی استانداری سیستان و بلوچستان در اطلاعیهای، ساعت شروع به کار کارمندان کلیه دستگاهها، مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی، بانکها، بیمهها و شهرداریهای استان از روز شنبه ۲۶ اردیبهشتماه سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، به استناد بخشنامه شماره ۸۸۴۸ مورخ ۱۴۰۵/۲/۲۲ سازمان اداری و استخدامی کشور، با هدف رعایت اصل صرفهجویی و کاهش مصرف برق، تأمین آسایش آحاد مردم و عدم وقفه در خدمترسانی و ضرورت مدیریت بهینه منابع انرژی، به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق در ایام فصول گرم، ساعات شروع به کار کارمندان کلیه دستگاهها، مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتژ، بانکها، بیمهها و شهرداریها از تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۲۶ لغایت ۱۴۰۵/۰۶/۱۵ از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ تعیین میگردد و روزهای پنجشنبه به صورت دورکاری خواهد بود و کسری ساعت کار از طریق دورکاری جبران شود.
ملاحظات:
۱- ساعت کار بیمارستانها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکتهای خدماترسان اعم از آتشنشانی، اتفاقات آب، برق، گاز و... مطابق با تصویب نامه شماره ۴۲۳۱۸۷/ت ۶۰۱۰۱۱ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیأت محترم وزیران خواهد بود.
۲- براساس مصوبه شورای هماهنگی بانکهای استان، در روزهای پنجشنبه کلیه شعب بانکهای سطح استان به صورت شیفت نسبت به ارایه خدمات بانکی به مردم شریف استان اقدام خواهند نمود.
۳- فعالیت آموزشی مدارس، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی تابع تصمیمات و بخشنامههای وزارتخانههای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهند بود؛ زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان تحصیلی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان متعاقباً اعلام خواهد شد.
۴- ساعات تعیین شده در این بخشنامه، اختلالی در قوانین کسر ساعت کاری کارکنان معلول و جانبازان ایجاد نمینماید و مزایای آن برای افراد مندرج در قانون به قوت خود باقی است.
۵- به استناد نامه شماره ۲۵۶۱۷ مورخ ۱۴۰۴/۰۳/۱۳ معاون محترم سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور حمایت از مادران شاغل و تسهیل همزمانی اشتغال، فرزندآوری و افزایش اعتماد مادران شاغل به ساز و کارهای حمایتی دولت، استفاده همزمان از قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص در بازه زمانی تغییر ساعات کار ادارات بلامانع میباشد؛ بنابراین بانوان میتوانند با توافق دستگاه از یک ساعت و نیم کاهش، در ابتدا یا انتهای هر روز برخوردار گردند.
۶- تمامی کارکنان موظف به حفظ انضباط کاری و پاسخگویی میباشند و در صورت نیاز فوری دستگاه، مکلفند در محل کار حضور یابند.
۷- میزان ساعت کار کاهش یافته تا سقف مقرر در ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری از طریق دورکاری جبران گردد.
۸- در راستای رفع دغدغه مادران دارای فرزند زیر شش سال، کلیه مهدهای کودک ملزم به ارایه خدمات هستند.
۹- شهرداریهای سراسر استان برنامهریزی لازم را جهت بهرهگیری حداکثری از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری مطابق با ساعات جدید فعالیت در استان معمول خواهند نمود.
۱۰- تمامی دستگاههای اجرایی مکلفند هم زمان با خاتمه کار، وسایل سرمایشی را خاموش نمایند.