پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه مکانیزاسیون کشت نخود در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سعید کریمی گفت: سطح کشت مکانیزه نخود استان در سال زراعی جاری به ۶۹ هزار هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته که ۶۵ هزار هکتار بود چهار هزار هکتار افزایش یافته است.
وی از کشت بیش از ۱۶۰ هزار هکتار نخود در استان خبر داد و افزود: از این تعداد سطح زیر کشت نخود بیش از ۷۰ هزار هکتار کشت پاییزه و حدود ۹۰ هزار هکتار کشت بهاره است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۲ هزار تن نخود در استان تولید شد گفت: کرمانشاه در حال حاضر ۳۷ درصد سطح کشت نخود کشور و بیش از ۴۰ درصد تولید نخود کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که رتبه اول کشور در سطح کشت و تولید این محصول محسوب میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال بیشترین سطح زیر کشت نخود در استان مربوط به شهرستانهای کرمانشاه، سنقر و کلیایی، اسلامآباد غرب و دالاهو است.