پخش زنده
امروز: -
جوانی از روستای زول شهرستان قائنات با اهدای اعضای بدن خود، نجاتبخش جان ۸ بیمار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی، سرپرستار بخش ICU بیمارستان شهدای قاین، اعلام کرد: به دنبال پذیرش حسین عبدی، ۲۱ ساله و اهل روستای زول، در بخش ICU این بیمارستان بهدلیل ایست قلبی و تنفسی و با احتمال مرگ مغزی، مراقبتهای درمانی برای حفظ ارگانهای بیمار بلافاصله آغاز شد.
فنائی افزود: پس از مطرح شدن موضوع با خانواده بیمار و با همراهی ارزشمند آنان، رضایت برای اهدای عضو اخذ شد و بیمار با تدابیر درمانی لازم و با آمبولانس مجهز به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام شد.
به گفته وی پس از بستری در این بیمارستان و تأیید نهایی مرگ مغزی با انجام دقیقترین آزمایشها، امروز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت، اهدای اعضای این جوان فداکار جان دستکم ۸ بیمار را نجات داد.