برادر شهید محمد غلامی:
اخلاص، خانوادهدوستی و شجاعت شاخصههای اصلی برادرم بود
برادر بزرگ شهید محمد غلامی با حضور در برنامه زنده «سین هشتم» سیمای البرز، با تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والامقام، او را فردی خانوادهدوست، سادهزیست، نخبه و شجاع توصیف کرد که در راه دفاع از میهن، به همراه همسر و فرزندش به شهادت رسید.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، برادر بزرگ شهید محمد غلامی در برنامه زنده «سین هشتم» سیمای استانی البرز، به بیان خاطرات و ویژگیهای شخصیتی این شهید پرداخت و با اشاره به روحیه خانوادهدوستی شهید غلامی گفت: برادرم بسیار وابسته به خانواده، بهویژه پدر و مادر بود و بیش از همه خواهر و برادرها پیگیر برگزاری دورهمیهای خانوادگی میشد. حتی در هفته چند روز، هرچند برای مدت کوتاه، به پدر و مادر سر میزد.
برادر شهید افزود: او تمامی کارهای خیر و فعالیتهایش را در گمنامی انجام میداد و بهشدت سادهزیست بود. اهمیت به صلهرحم در میان بستگان زبانزد بود و بیشترین مراوده را با اعضای خانواده داشت. از برادر شهیدم آموختم که دل بیکینه داشتن یک اصل مهم در زندگی است.
وی با بیان اینکه ۱۶ سال با شهید اختلاف سنی داشته است، ادامه داد: زمانی که من وارد بازار کار شدم، او تنها سه سال داشت. با وجود این فاصله سنی، همواره ارتباط عمیق و صمیمانهای میان ما برقرار بود.
برادر شهید غلامی با اشاره به ابعاد علمی شخصیت وی گفت: او به زبان انگلیسی مسلط و در ریاضیات بسیار توانمند بود. برای فرزندان همکاران خود کلاسهای تقویتی برگزار میکرد، اما هیچگاه علاقهای به بیان کارهای خیرش نداشت و معتقد بود بیان آنها ممکن است از خلوص نیت بکاهد.
وی درباره ویژگیهای فردی شهید افزود: محمد بسیار شجاع و نترس بود. یک هفته پایانی عمرش بهگونهای سپری شد که به نظر میرسید بهترین و طلاییترین روزهای زندگیاش را تجربه میکند. وابستگی عاطفی عمیقی به خانواده، بهویژه دختر خردسالش «هلیا» که در مقطع پیشدبستانی تحصیل میکرد، داشت و هیچ چیز در دنیا برایش مهمتر از فرزندش نبود.
برادر شهید با بیان جزئیات شهادت وی گفت: شهید غلامی متولد سال ۱۳۷۹ و فرزند آخر خانواده بود. وی بهعنوان نظامی ارتشی و فرمانده گروهان در پادگان اسلامآباد خدمت میکرد. دو روز پیش از شهادت، محل استقرار گروهان مورد اصابت قرار گرفت و دو روز بعد بر اثر اصابت راکت دشمن، به همراه همسر و فرزندش به فیض شهادت نائل آمد.
وی به مجری سیمای البرز افزود: برادرم در ۱۵ اسفند به شهادت رسید و مراسم هفتم او برگزار شد. زمان اعلام خبر، در جلسهای حضور داشتم و به تلفن همراهم دسترسی نداشتم. پس از چند تماس بیپاسخ از سوی برادرم، در نهایت با مشاهده پیام، خبر شهادتش را دریافت کردم.
برادر شهید غلامی در پایان برنامه سین هشتم اظهار امیدواری کرد: امیدوارم شرمنده راه شهدا نباشیم و بتوانیم مسیر و آرمانهای آنان را ادامه دهیم.