پخش زنده
امروز: -
با توجه به گرمای هوا و افزایش دما، خطر آتش سوزی در مراتع و عرصههای منابع طبیعی خراسان جنوبی افزایش مییابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی، سرپرست ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با توجه به گرمای هوا و افزایش دما، از مردم، ساکنان مناطق جنگلی و مرتعی، بهرهبرداران عرصههای منابع طبیعی و گردشگران خواست: تا در حفظ و حراست از این منابع طبیعی همکاری کنند.
کرباسچی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا، احتمال وقوع آتشسوزی در جنگلها و مراتع استان خراسان جنوبی افزایش مییابد، در این رابطه، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حالت آماده باش قرار دارند و از عموم مردم و گردشگران درخواست شده تا در حفظ و مراقبت از جنگلها و مراتع کوشا باشند.
وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در زمان حضور در طبیعت بسیار حیاتی است از شهروندان خواست از هرگونه اقدامی که ممکن است منجر به ایجاد حریق شود، خودداری کنند؛ از جمله روشن کردن آتش، انداختن سیگار یا کبریت، و آتش زدن باقیماندههای زمین کشاورزی، در صورت مشاهده دود یا آتش، بلافاصله موضوع را گزارش دهند، از تردد غیرضروری در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری و در صورت روشن کردن آتش، حتماً از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از عموم مردم خواست تا با مشارکت در حفاظت از عرصههای منابع طبیعی بهعنوان امانتی برای آیندگان، گزارشهای تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی و حریق را به سامانههای ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.