پخش زنده
امروز: -
طرح ملی ساماندهی مصارف برق چاههای کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، با هدف مدیریت توامان مصرف انرژی در بخش آب و برق کشاورزی، با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب منطقه ایی استان طرح ملی ساماندهی مصارف انرژی چاههای کشاورزی در استان آغاز شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان میزان برق مصرفی بخش کشاورزی استان را ۲۱ مگاوات اعلام کرد و گفت: این میزان برای تامین برق هزار ۲۸۴ چاه آب کشاورزی در استان مصرف میشود.
روستایی با بیان اینکه میزان مصرف برق در بخش کشاورزی مطابق پروانههای چاههای آب تعیین میشود افزود: کاهش مصرف برق در بخش کشاورزی در اوقات پیک مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۷ رایگان است.
وی با اشاره به اینکه در بخش خانگی به ازای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در ساعات پیک مصرف، کاهش ۳۰ درصدی تعرفههای قبوض برق اعمال میشود، اضافه کرد: این طرح رایگان در بخش صنعت نیز اجرا میشود.