پخش زنده
امروز: -
بیش از دو هزار تن پسماند شهری از معابر، محلات، فضاهای عمومی و نقاط پرتردد کیش از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت، جمعآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، اعلام کرد: عملیات رفت و روب، پاکسازی محیطی و جمعآوری پسماند در کیش، در چارچوب برنامههای مستمر نگه داشت شهری و با هدف حفظ پایداری محیط زیست و ارتقای منظر شهری، روزانه در حال اجراست.
براساس آمار در اين مدت، دو میلیون مترمربع عملیات رفت و روب و پاکسازی در بخشهای مختلف شهری با دو شیوه پيشرفته و دستی انجام شده است.
خدمات حوزه امور شهری در کیش شامل جمعآوری منظم پسماند، رفتوروب معابر، شستوشوی حدود ۸۰۰ مخزن زباله هر ۱۵ روز یکبار و جمعآوری پسماندهای گیاهی تولیدشده توسط ساکنان در قالب تعامل شهروندی برای نگهداشت فضاهای سبز خصوصی منازل است.
در این مدت دو هزار ٨۸۰ تن پسماند گیاهی نیز جمعآوری شده است.
پایش مستمر نقاط نیازمند خدمت، بهویژه در حوزه بهداشت محیط، در دستور کار قرار دارد و این اقدامات متناسب با برنامهریزی اجرایی و نیازهای روزانه شهر دنبال میشود.
برنامههای رفتوروب و جمعآوری پسماند در جزیره نیز با اولویتهای سمپاشی، بازدیدهای نوبتی در شهر با همکاری مرکز بهداشت، کنترل و پیشگیری از افزایش پشه آئدس در اماکن عمومی و خصوصی و اجرای اقدامات آموزشی، نظافت و شستوشوی روزانه دنبال میشود.