پخش زنده
امروز: -
مدیریت مصرف برق نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت جمعی برای حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از قطع برق واحدهای صنعتی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، با گرمتر شدن هوا مصرف برق هم افزایش یافته و در این شرایط درست مصرف کردن یکی از مهمترین مباحث مربوط به زندگی روزمره ایرانیان.
مصرف روزانه مشترکان بیش از توان تولیدی نیروگاهها افزایش یافته و لزوم صرفهجویی و تبدیل آن به یک الگوی مصرف همیشگی را بیش از بیش ضروری کرده است.
چالشی که اگر با همراهی تکتک ما مدیریت نشود، میتواند به قیمت خاموشیهای ناخواسته تمام شود.
مسئولان هم از شهروندان خواستهاند با تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴تا ۲۶ درجه سانتیگراد، خاموش کردن تجهیزات غیرضروری و استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات کمباری، به مدیریت مصرف انرژی کمک کنند.