بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علیرضا زارعی در گفتوگو با خبرنگار صداوسیما با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق، گفت: همراهی مشترکان، صنایع و دستگاههای اجرایی در کنار بهرهگیری از مشوقهای وزارت نیرو، نقش مهمی در عبور موفق از اوج مصرف تابستان و حفظ پایداری شبکه برق استان بوشهر دارد.
وی با اشاره به افزایش دما و رطوبت در استان بوشهر و ضرورت مدیریت مصرف برق در روزهای گرم سال گفت: برای عبور موفق از اوج بار تابستان، برنامههای متعددی در سطح کشور و استان در حال اجراست که نقش مهمی در پایداری شبکه برق ایفا میکنند.
مدیر برق شهرستان عسلویه با بیان اینکه چهار طرح ملی «سبا»، «مهتاب»، «سامان» و پویش «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» در سراسر کشور و از جمله استان بوشهر در حال اجراست، افزود: اجرای این طرحها با مشارکت مشترکان خانگی، اداری و صنعتی، کمک قابل توجهی به مدیریت مصرف و کاهش بار شبکه برق کرده است.
وی با اشاره به همکاری صنایع مستقر در منطقه انرژی پارس گفت: در سالهای گذشته پتروشیمیهای مستقر در عسلویه در زمان اوج بار تا ۸۰۰ مگاوات برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تزریق میکردند. با این حال، پس از آسیبدیدگی برخی تأسیسات انرژی از جمله مجتمعهای مبین انرژی و دماوند، شرایط تأمین برق این واحدها تغییر کرد.
زارعی ادامه داد: در حال حاضر با دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر، حدود ۴۰۰ مگاوات برق برای تأمین نیاز مصرفی واحدهای پتروشیمی توسط وزارت نیرو تأمین میشود تا روند تولید در این صنایع راهبردی بدون وقفه ادامه یابد.
وی یکی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف در بخش صنعت را استفاده از دیزلژنراتورها یا همان مولدهای خود تامین برق در ساعتهای اوج بار عنوان کرد و گفت: بر اساس مشوقهای پیشبینی شده، صنایع میتوانند با بهرهگیری از مولدهای خودتأمین در ساعتهای اوج مصرف، علاوه بر دریافت سوخت یارانهای، برق تولیدی خود را نیز با نرخ تضمینی به شبکه برق کشور عرضه کنند.
مدیر برق شهرستان عسلویه همچنین از صنایع خواست با جابهجایی روزهای تعطیل و مشارکت در برنامههای مدیریت بار، صنعت برق را در تأمین پایدار انرژی یاری کنند.
وی تاکید کرد: همراهی صنایع، ادارهها و مردم نقش تعیینکنندهای در حفظ پایداری شبکه برق و عبور موفق از روزهای گرم تابستان دارد.