افزایش ۷ و نیم درصدی بار مصرفی شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد
با توجه به افزایش دما در اغلب نقاط کهگیلویه وبویراحمد، رشد بار مصرفی شبکه سراسری برق استان به هف و نیم درصد رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نظارت وارزیابی بر مصرف برق شرکت برق استان گفت: مصرف برق در استان همزمان با افزایش دما در هفته گذشته به ۴۷۰ مگاوات رسید.نیکنام افزود: از این میزان۱۵۰ مگاوات مربوط به مناطق گرمسیری واستفاده از سیستم های سرمایشی بوده است.وی با بیان اینکه این رقم معادل ۳۳ درصد برق مصرفی استان است ادامه داد: اگر درجه کولرها روی دمای آسایش یعنی ۲۵ درجه تنظیم کنیم ۴۵ مگاوات برق معادل برق مصرفی شهرستانهای لنده و چرام ذخیره وصرفه جویی می شود.مدیر فرماندهی و کنترل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز گفت: به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات بار به شبکه سراسری برق کشور افزوده میشود.
وی از عموم مردم خواست: به منظور تامین برق پایدار همه هموطنان، همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند.
مشکل گشا افزود: خاموش کردن لامپهای اضافی و یا استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مثل اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف، کمک موثری به مدیریت مصرف برق و تامین برق پایدار میکند.