نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی؛
طرح آبرسانی از سد کوثر به بهمئی از نظر اعتباری مشکلی ندارد
حجت الاسلام سید محمد موحد گفت: نظارت مستمر مسئولان برای تسریع در روند اجرای طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی بسیار ضروریست.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام موحد در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی افزود: در سه سال اخیر نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی تخصیص یافته است و برای تکمیل آن از نظر تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد.
وی همچنین از اختصاص اعتبارات ویژه از محل بودجه نفت برای طرحهای جاده سازی در این شهرستان از جمله تعریض و بهسازی محور کت ـ گنبد بردی، راه روستایی برم سیاه به پهنک و جاده سرآسیاب ممبی خبر داد.
حجت الاسلام سید محمد موحد همچنین به آخرین وضعیت سد ایلیآباد اشاره کرد و افزود: این طرح با مشکلات مختلفی در تأمین اعتبار مواجه بود که با پیگیریهای انجامشده در آستانه رفع موانع قرار دارد و بهزودی شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.
در این نشست امام جمعه لیکک نیز گفت: مهمترین مشکل شهرستان بهمئی تنش آبی است و مردم این دیار چندین سال است که منتظر تکمیل طرح آبرسانی از سد کوثر هستند.
حجتالاسلام اسماعیل صلواتی، بیکاری را دومین مشکل اساسی شهرستان ذکر کرد و افزود: جوانان این منطقه با مشکلات جدی در حوزه اشتغال مواجه هستند و لازم است برای ایجاد فرصتهای شغلی برنامهریزی شود.
وی همچنین با انتقاد از افزایش قبوض آب، برق و گاز افزود: لازم است در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
فرماندار بهمئی هم با تشریح وضعیت امنیتی و اقتصادی شهرستان گفت: وحدت و همدلی میان اعضای شورای تأمین موجب شده تا میزان جرائم و نا امنیها در شهرستان به شکل چشمگیری کاهش یابد.
لطف الله ایرمی افزود: در گذشته شاهد وقوع قتل، درگیریهای مسلحانه شبانه و فعالیت اراذل و اوباش بودیم، اما امروز با همکاری دستگاههای امنیتی و قضایی این معضلات به حداقل رسیده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی گفت: با حمایت استاندار و توجه به سیاستهای دولت، اعتبارات عمرانی قابل توجهی به شهرستان اختصاص یافته است.
فرماندار بهمئی با اشاره به طرح انتقال آب سد کوثر گفت: این طرح که در گذشته با رکود مواجه شده بود، اکنون به پیشرفت کاری ۹۲ درصد رسیده است.
ایرمی از پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جاده جایزان ـ لیکک و رفع نقاط حادثهخیز ورودی شهر لیکک خبر داد و افزود: ساختمان پلیس راه این شهرستان نیز در آستانه بهرهبرداری قرار دارد.
دادستان بهمئی نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت ارتباط مستقیم مسئولان با مردم گفت: فلسفه وجودی مسئولان خدمت به مردم است و حضور در میان مردم بسیاری از مشکلات را حل میکند.
حجتالاسلام سید محمدحسین تقوینژاد مهمترین مطالبه مردم بهمئی را مسئله آب دانست و گفت: برخی روستاها با کمبود شدید آب مواجه هستند و حتی گزارشهایی از قطع آب برای چندین روز دریافت شده که قابل قبول نیست.
وی همچنین به مشکلات حوزه بنیاد مسکن، واگذاری زمینهای کشاورزی و خامفروشی معادن اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود فرآوری مواد معدنی در داخل منطقه انجام شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال، از تخریب محیط زیست نیز جلوگیری شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی نیز با اشاره به مشکلات اشتغال در شهرستان گفت: جوانان این منطقه با وجود مشکلات مختلف همچنان پای کار هستند و انتظار میرود در حوزه اشتغال توجه بیشتری به آنان شود.
سرهنگ مهدی غلامینژاد همچنین به مشکلات مالی شهرداری و کمبود زیرساختهای شهری اشاره کرد و افزود: شهرداری با وجود محدودیت منابع مالی تلاش میکند خدمات لازم را ارائه دهد، اما نیازمند حمایت و تأمین اعتبارات بیشتر است.
فرمانده بسیج بهمئی در ادامه به ظرفیتهای کشاورزی شهرستان به ویژه در حوزه تولید زیتون اشاره کرد و گفت: با حمایت از کشاورزان و تأمین تسهیلات لازم میتوان این ظرفیتها را به فرصتهای اقتصادی تبدیل کرد.