پخش زنده
امروز: -
فرماندار شاهیندژ با تأکید بر اینکه توان نظارتی محیطبانان به تنهایی برای صیانت از پهنههای وسیع طبیعی کافی نیست، خواستار ورود جدی سازمانهای مردمنهاد (سمنها) و بسیج مشارکتهای مردمی برای مقابله با تخریب محیط زیست شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، در دیدار فرماندار شاهیندژ با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست، اهمیت بهرهگیری از سرمایههای اجتماعی برای حفظ طبیعت مورد تأکید قرار گرفت.
فرماندار شاهیندژ ضمن قدردانی از ایستادگی محیطبانان در صف مقدم مقابله با تخریبگران و شکارچیان، گفت: حفاظت از محیط زیست، مسئولیتی سخت و حساس است که محیطبانان با وجود محدودیت امکانات و فشار کاری بالا، به بهترین شکل در حال انجام آن هستند.
وی در ادامه با اشاره به وسعت مناطق تحت پوشش و کمبود نیروهای ضابط قضایی، راهکارِ پیشبرد امور زیستمحیطی را در «مردمیسازی» دانست و افزود: تجربیات موفق نشان داده که هرگاه مدیریت امور به مردم سپرده شده، شاهد بهترین عملکرد بودهایم. همانطور که حضور آگاهانه مردم در برهههای حساس، ضامن امنیت اجتماعی بوده، در حوزه محیط زیست نیز سمنها میتوانند با نظارت اجتماعی و فرهنگسازی، بازوی توانمند دولت باشند.
فرماندار شاهیندژ بر ضرورت گذار از شعار به عمل تأکید کرد و یادآور شد: دغدغهمندی شهروندان نسبت به سلامت محیط زیست، یک فرصت بینظیر است که باید با تقویت سازمانهای مردمنهاد، آن را به نیروی پیشرانِ حفاظت از منابع طبیعی تبدیل کنیم.