پخش زنده
امروز: -
در نشست ستاد تنظیم بازار استان بر نظارت بر بازار، تأمین کالاهای اساسی و پرداخت مطالبات گندمکاران تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استاندار با تأکید بر ضرورت مدیریت بازار و حفظ آرامش اقتصادی جامعه، خواستار تشدید نظارت بر قیمتها، تسریع در تأمین کالاهای اساسی، پرداخت مطالبات گندمکاران و برنامهریزی ویژه برای تأمین نیازهای ماههای محرم و صفر شد.
هاشمی در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تأکید بر لزوم مدیریت مؤثر بازار گفت: همه دستگاههای مسئول باید با هماهنگی و جدیت برای حفظ ثبات بازار، تأمین کالاهای اساسی و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به اهمیت کنترل نرخ تورم در استان افزود: مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش قیمتها باید به صورت مستمر در دستور کار دستگاههای اجرایی به ویژه مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاههای نظارتی قرار گیرد تا از بروز تنشهای قیمتی جلوگیری شود.
استاندار با تأکید بر ضرورت تقویت ذخایر راهبردی گندم در استان گفت: پیگیری تأمین ۳۰ هزار تن گندم مورد نیاز استان باید با جدیت ادامه یابد و در صورت نیاز از ظرفیت استانهای دیگر نیز برای تأمین ذخایر استفاده شود.
هاشمی بر تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران تأکید کرد و گفت: این موضوع باید به صورت ویژه از طریق دستگاههای ذیربط پیگیری تا دغدغه کشاورزان هرچه سریعتر برطرف شود.
وی با اشاره به اهمیت آرامش روانی جامعه در حوزه بازار افزود: بازدیدهای میدانی از شهرستانها و اطلاعرسانی مستمر اقدامات انجامشده باید تقویت شود تا مردم احساس کنند مسئولان در کنار آنان هستند و بازار به صورت مستمر رصد و مدیریت میشود.
استاندار درخصوص قیمت نان نیز گفت: هرگونه تصمیم درباره تغییر نرخ نان باید بر پایه کار کارشناسی دقیق باشد و افزایش قیمتها نباید به گونهای باشد که فشار مضاعفی به مردم وارد کند.
هاشمی با تأکید بر اهمیت نظارت بر بازار افزود: نان از مهمترین نیازهای مردم است و دستگاههای نظارتی باید با حساسیت بیشتری بر کیفیت و قیمت آن نظارت داشته باشند و سامانه ۱۲۴ باید به صورت فعال در خدمت مردم قرار گیرد و گزارشهای مردمی به سرعت رسیدگی شود.
وی با اشاره به در پیش بودن ماههای محرم و صفر گفت: تأمین کالاهای مورد نیاز هیئتهای مذهبی از جمله برنج، مرغ و سایر اقلام اساسی باید از هماکنون برنامهریزی و ذخیرهسازی شود تا در ایام مذهبی با هیچگونه کمبودی مواجه نباشیم.
استاندار در پایان با قدردانی از تلاش دستگاههای اجرایی، نظارتی و اعضای ستاد تنظیم بازار استان گفت:هدف نهایی همه اقدامات باید افزایش رضایتمندی مردم، حفظ آرامش بازار و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در حوزه عرضه کالاها باشد.