پخش زنده
امروز: -
۱۴ قطعه کبک که از دست متخلفان نجات یافته بودند، بالاخره در کوههای اشنویه رها شدند تا دوباره در طبیعت آزادانه پرواز کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مهاباد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه از رهاسازی ۱۴ قطعه کبک در زیستگاههای کوهستانی این شهرستان همزمان با هفته محیط زیست خبر داد.
کریم خضری گفت: ۱۴ قطعه کبک که پیشتر توسط یگان حفاظت محیط زیست از متخلفان زندهگیری پرندگان وحشی ضبط و توقیف شده بودند، پس از طی مراحل مراقبت، اطمینان از سلامت و کسب آمادگی لازم برای ادامه حیات در طبیعت، در زیستگاههای مناسب کوهستانی شهرستان اشنویه رهاسازی شدند.
خضری با اشاره به اهمیت حفاظت از حیات وحش افزود: بازگرداندن گونههای وحشی به زیستگاههای طبیعی، نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی و پایداری اکوسیستمهای منطقه دارد و برخورد با تخلفات حوزه شکار و صید و زندهگیری گونههای جانوری با جدیت دنبال میشود.
وی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست میشود ضمن تداوم همکاری و کنشگری مسئولانه در حوزه محیط زیست، هرگونه تخلف، تهدید و پدیده ناهنجار زیستمحیطی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.