• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۴۰
قم » اجتماعی
استاندار قم:

ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند

اکبر بهنام جو استاندار قم در جلسه قرارگاه بهینه‌سازی و مدیریت راهبری انرژی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جلسه قرارگاه بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی استان شب گذشته به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

استاندار در این جلسه که قرار است تا پایان فصل گرما به صورت مستمر برگزار شود، ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی، بر رعایت دمای ۲۵ درجه در منازل، ادارات، واحد‌های صنفی و تمامی مراکز مصرف‌کننده برق تأکید کرد.

اکبر بهنام جو با اشاره به بازدید‌های میدانی انجام‌شده در روز‌های اخیر گفت: مدیران استانی موظفند با حضور در میان مردم و اصناف، ضمن آگاهی‌بخشی درباره وضعیت تولید و مصرف برق کشور، ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را برای شهروندان تبیین کنند.

وی افزود: مردم تاکنون همکاری مطلوبی در این زمینه داشته‌اند و در صورت تحقق هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، می‌توان تابستان امسال را بدون اعمال خاموشی پشت سر گذاشت.

بهنام جو همچنین به آخرین مصوبه دولت در حوزه مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد کاهش دهند.

استاندار قم تأکید کرد: در صورت عدم رعایت این مصوبه، با مدیران دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد و این موضوع می‌تواند شامل تذکر، جریمه و حتی قطع برق مجموعه‌های خاطی باشد.

استفاده حداکثری از نور طبیعی، رعایت دمای ۲۵ درجه، اجرای الگو‌های بهینه مصرف و بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعات شبانه مردمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، از دیگر محور‌های مورد تأکید استاندار قم در این نشست بود.

امیرعباس بقایی فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، دمای ۲۵ درجه در بانک‌های استان باید رعایت شود. 

رئیس اتاق اصناف استان هم با اشاره به عملکرد سال گذشته اصناف در حوزه مدیریت مصرف انرژی گفت: اصناف استان در سال گذشته موفق شدند حدود ۱۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند.

امیر پوریزدی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار واحد صنفی در سطح استان فعال هستند و بر اساس دستور استاندار تلاش خواهیم کرد میزان صرفه‌جویی اصناف در ساعات اوج مصرف برق را به ۱۰۰ مگاوات افزایش دهیم.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت مصرف انرژی ارائه کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بهره مندی ۲۶۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت نسل٤
جام جهانی ۲۰۲۶، اعلام ترکیب تیم ملی مصر مقابل ایران
جام جهانی ۲۰۲۶، اعلام ترکیب تیم ملی ایران مقابل مصر
تصادف زنجیره ای ۶ خودرو در جاده دامغان - سمنان
اختصاص کمک بشردوستانه ژاپن به ایران، لبنان و فلسطین
گزارش نیویورک تایمز درباره ناتوانی آمریکا از جبران کمبود ذخایر تسلیحاتی
تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه
از تماس با نویسندگان آثار خوب تا زندگینامه رهبر شهید
تجاوز دوباره نظامیان صهیونیست به خاک سوریه
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
برتری فرانسه با درخشش دمبله مقابل نروژ بدون هالند
اگر دشمن به ایران حمله کند جنگ منطقه‌ای ادامه پیدا می‌کند
شهادت ۳نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
قطع روابط دیپلماتیک بورکینافاسو با فرانسه
وزیر جهاد کشاورزی: هیچ کمبودی در کالاهای اساسی نیست
از تظاهرات مردمی تا اعتراض محافل سیاسی و مذهبی در لبنان
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جوار محل شهادت قائد شهید انقلاب اسلامی
گفت وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و مصر
تماس تلفنی وزیران امور خارجه ایران و امارات
تردد بیش از ۱۷۳ هزار زائر از مرز مهران در دهه نخست محرم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
تغییر ساعت کاری اداره های فارس ، فردا به منظور حمایت از تیم ملی فوتبال
افت فشار و قطعی آب در شهر‌های استان بوشهر
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۵ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود  (۱ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق خراسان رضوی تا پایان هفته  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
قطع برق خودکار ۲۴۴ مشترک در استان به علت عبور از سقف مجاز مصرف  (۱ نظر)