پخش زنده
امروز: -
به مناسبت هفته گرامیداشت محیط زیست، پرندگان شکاری آسیب دیده پس از تیمار و بازپروری در همدان در کوهستان الوند، رها شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان همدان، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ۳۰ پرنده آسیب دیده شامل عقاب طلایی و دشتی، دلیجه، سارگپه، بوف و شاه بوف که توسط دوستداران طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تحویل شده بودند، امروز رهاسازی شدند.
علیرضا محمدی رئیس اداره نظارت بر امور حیاط وحش اداره کل محیط زیست استان نیز گفت: قبل از رها سازی، مشخصات همه این پرندهها روی پایشان حلقه گذاری میشود تا درصورت اسارت دوباره، سوابق تیمار و محل تیمار آنها معلوم باشد.
شیردره مسئول مرکز تیمار و بازپروری پرندگان شکاری همدان که به طور داوطلبانه این کار را انجام میدهد نیزگفت: هریک از این پرندهها را پس از تحویل از اداره محیط زیست، حداقل ۲ سال نگهداری و درمان کردهام و حالا میتوانند دوباره به محیط طبیعی زندگی خود برگردند.