پخش زنده
امروز: -
کانون علوم و فناوریهای نوین ایران، در ارزیابی ملی برنامههای هفته نجوم با شعار «از خاک تا افلاک»، استان بوشهر را در زمره استانهای برگزیده و شایسته قدردانی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در ارزیابی کشوری برنامههای هفته نجوم، استان بوشهر به دلیل اجرای موفقیتآمیز برنامههای متنوع و بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای بومی، در کنار استانهای آذربایجان غربی، لرستان، خراسان رضوی، زنجان و هرمزگان، بهعنوان یکی از استانهای موفق معرفی شد.
این رویداد ملی که با هدف گرامیداشت یاد شهدای دانشآموز، بهویژه شهدای مدرسه شجرهطیبه میناب برگزار شد، شاهد مشارکت گسترده ۳۴۵ مرکز کانون در سراسر کشور بود. در این میان، کانون استان بوشهر با ارائه برنامههایی که علاوه بر جنبههای علمی، با هویت بومی استان نیز گره خورده بود، توانست توجه داوران و ارزیابان را به خود جلب کند.
در هفته نجوم با همکاری بیش از ۵۰ هزار نفر از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در برنامههای علمی و رصدی شرکت کردند. در تمامی برنامههای برگزار شده، از جمله در کانون بوشهر، یاد ۱۶۸ شهید دانشآموز مدرسه شجرهطیبه میناب گرامی داشته شد که این پیوند میان «دانش» و «ایثار» از ارکان اصلی موفقیت استان در این ارزیابی بوده است.