پخش زنده
امروز: -
با هدف تقویت زیرساختهای روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر، عملیات آسفالت و بهسازی معابر در ۹ روستای بخش مرکزی مهاباد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان آغاز شد. این طرح که ترکیبی از اعتبارات دولتی (قیر رایگان) و مشارکت مردم است، توسعه متوازن را به روستاهای این منطقه هدیه میدهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، گامهای توسعه در روستاهای بخش مرکزی مهاباد بلندتر شده است؛ بهطوری که امسال، ۹ روستای این بخش شاهد تحولی در زیرساختهای عبور و مرور و آسفالت معابر خود خواهند بود.
طرح بهسازی معابر، این روزها در روستای «کپهکند» به ثمر نشسته است. فاز دوم آسفالت معابر این روستا به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری معادل ۲ میلیارد تومان، با مشارکت مستقیم اهالی و دهیاری اجرا شد. اهالی کپهکند که سالها سختی مسیر را برای ماندن در زادگاهشان به جان خریده بودند، حالا از این اقدام عمرانی به عنوان انگیزهای برای توسعه همهجانبه یاد میکنند.
سلیمان پاکزاد، بخشدار مرکزی مهاباد با اشاره به برنامههای مدون برای سال ۱۴۰۴، در خصوص ابعاد این طرحها گفت: در سال جاری، اجرای عملیات آسفالت معابر در ۹ روستای بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفته است. مجموع مساحت در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود ۵۱ هزار مترمربع است که اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.
پاکزاد در تشریح نحوه تأمین منابع مالی این پروژهها افزود: از این مبلغ، ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاریها و مشارکتهای مردمی تأمین شده و مابقی هزینهها از محل تخصیص قیر رایگان پوشش داده میشود.
توسعه زیرساختها در مناطق روستایی، تنها به بهبود رفت و آمد محدود نمیشود؛ این اقدامات پایداری جوامع روستایی را به همراه دارد. بهسازی و آسفالت معابر، نه تنها چهره روستاها را دگرگون کرده است، بلکه به عنوان زیربنایی اساسی، مسیر را برای تقویت تولید ملی و ماندگاری روستاییان هموارتر از گذشته کرده است.