پخش زنده
امروز: -
نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مهاباد با محوریت بررسی راهکارهای نوین دفع پسماند و ساماندهی نخالههای ساختمانی برگزار شد. در این جلسه ضمن بازخوانی مصوبات سال گذشته، پیگیری وضعیت سایت مشترک پسماند مهاباد و میاندوآب و مدیریت پسماندهای پزشکی به عنوان اولویتهای اجرایی تعیین گردید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، در حالی که مدیریت پسماند یکی از مؤلفههای اصلی سلامت محیطزیست و بهداشت عمومی است، نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مهاباد در سال جاری با هدف بررسی دقیق چالشها و ارائه راهکارهای عملیاتی برگزار شد.
صلاح کردستانی، معاون امور عمرانی فرماندار مهاباد در این نشست با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات، گفت: در اولین جلسه کارگروه پسماند شهرستان، عملکرد مصوبات سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس نیازهای موجود، تصمیمات جدیدی برای ساماندهی وضعیت حمل و دفع پسماند اتخاذ شد.
وی افزود: یکی از مباحث محوری این نشست، تعیین تکلیف سایت مشترک پسماند مهاباد و میاندوآب بود. در همین راستا مقرر شد در نشست آتی، شهرداران هر دو شهرستان به منظور اتخاذ تصمیمی واحد و اجرایی در محل جلسه حضور یابند.
معاون امور عمرانی فرماندار مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود به معضل مدیریت نخالههای ساختمانی اشاره و تصریح کرد: ساماندهی نخالههای ساختمانی و رسیدگی به پسماندهای پزشکی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که با توجه به اهمیت آن در حوزه سلامت و سیمای شهری، مقرر شد اقدامات نظارتی و اجرایی با جدیت بیشتری توسط دستگاههای مسئول پیگیری شود.
این نشست نویدبخش حرکتی تازه در نظام مدیریت پسماند منطقه است؛ جایی که همافزایی بینشهری و مدیریت علمی نخالهها، میتواند مسیر رسیدن به توسعه پایدار و محیطزیستی پاکتر را برای شهروندان مهابادی هموار کند.