پخش زنده
امروز: -
مخزن ذخیره آب ۲ هزار مترمکعبی شهر زرآباد تا پایان شهریور امسال تکمیل و وارد مدار بهرهبرداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با تشریح آخرین وضعیت طرحهای آبرسانی زرآباد، گفت: با وجود محدودیتهای اعتباری، اجرای طرحهای توسعهای در این شهرستان با شتاب ادامه دارد و تاکنون ۲۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در مناطق شهری و روستایی اجرا شده که فراتر از اعتبارات ابلاغی است.
فرهاد سرگلزایی افزود: در قالب این طرحها، ۹ کیلومتر خط انتقال و پمپاژ آب به مخزن اصلی شهر زرآباد با لولههای پلیاتیلن ۴۰۰ میلیمتری اجرا شده و همزمان بیشاز ۱۴ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب در شهر و روستاهای شهرستان به انجام رسیده است.
وی از اجرای طرحهای جدید برای رفع تنش آبی در مناطق روستایی نیز خبر داد و گفت: یک حلقه چاه در مجتمع غریبآباد حفر شده و عملیات تجهیز آن در حال انجام است که پیشبینی میشود طی یک ماه آینده به بهرهبرداری برسد و بخشی از نیاز آبی روستاهای تحت پوشش را تأمین کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ادامه داد: توسعه زیرساختهای آبرسانی در مجتمعهای درک، هیان و غریبآباد نیز از محل اعتبارات تنش آبی روستایی در سالجاری در اولویت قرار گرفته و اجرای این طرحها گامی مؤثر در ارتقای شاخصهای دسترسی به آب آشامیدنی پایدار در شهرستان زرآباد خواهد بود.