پخش زنده
امروز: -
در راستای کاهش بار و تأمین برق پایدار، مصرف برق ادارات آذربایجان غربی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مهاباد، مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجانغربی گفت: در قالب طرح پایش و رصد ادارات، گروههای پایش و نظارت با حضور مستمر و روزانه در ادارات، ضمن بررسی میزان مصرف برق دستگاهها، مشترکان پرمصرف را شناسایی و تذکرات و راهنماییهای لازم را برای کاهش مصرف ارائه میکنند.
طاهر کیامهر اضافه کرد: ازآغاز پایشها تا امروز، به طور متوسط، روزانه برق ۳۲۲ مشترک اداری به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع میشد که با استمرار نظارتها و همراهی دستگاههای اجرایی، این میزان به ۲۰۸ مشترک کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: بخش قابل توجهی از ادارات پس از دریافت تذکرات گروههای نظارتی و فعال شدن لیمیتر کنتورهای ادارات (محدود کننده مصرف برق)، نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش بار اقدام کردهاند که حاصل این رعایت و کاهش مصرف ثبت یکهزار و ۲۰۰ کیلووات (۱.۲ مگاوات) کاهش مصرف برق در بخش اداری استان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بررسیها نشان میدهد عمده مشترکان پر مصرف حوزه ادارات بانکها بودهاند که پس از دریافت اخطارهای لازم، مصرف خود را مدیریت کردهاند.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف ۲ هزار و ۲۳۲ مشترک اداری در استان پایش میشود، تصریح کرد: هدف اصلی اجرای این طرح افزایش مشارکت دستگاههای اجرایی در مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه برقرسانی است.
طرح نظارت و پایش مصرف برق ادارات استان از ۱۱ خردادماه با هدف مدیریت و اصلاح الگوی مصرف و کمک به تأمین برق پایدار در اوج بار تابستان در آذربایجان غربی آغاز شده است.