پخش زنده
امروز: -
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد، از آغاز برداشت موسیر در ۷۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان همدان، علی سرخوش افزود: امسال ۳۰۰ کشاورز در شهرستان اسدآباد به کشت موسیر مشغول بودند که این موضوع نشاندهنده استقبال مناسب بهرهبرداران از این محصول اقتصادی و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه است.
او با اشاره به اهمیت توسعه کشت محصولات کمآببر در منطقه تصریح کرد: موسیر از جمله محصولات بسیار کمآببر به شمار میرود و در کنار نیاز آبی پایین، صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کشاورزان دارد؛ به همین دلیل توسعه کشت آن میتواند نقش مؤثری در بهبود درآمد بهرهبرداران بخش کشاورزی داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: به طور میانگین در هر هکتار حدود ۴۰ تن موسیر برداشت میشود و با توجه به سطح زیر کشت موجود، پیشبینی میشود امسال حدود ۲ هزار تن محصول موسیر در شهرستان اسدآباد برداشت شود.
علی سرخوش افزود: توجه به کشت محصولات کمآببر و دارای ارزش اقتصادی بالا، از اولویتهای بخش کشاورزی شهرستان اسدآباد است و جهاد کشاورزی از توسعه اینگونه کشتها حمایت میکند.