پخش زنده
امروز: -
دادستان مرکز استان مازندران در اجتماع مردم ساری، مدیران ناکارآمد را عامل بدبینی مردم به نظام دانست و بر ضرورت پاسخگویی حاکمیت و شنیدن حرف مردم به عنوان یک حق قانونی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دادستان مرکز استان مازندران گفت: یک مدیر، قاضی یا کارمند خاطی برای بدبین کردن مردم به کل نظام کافی است، لذا مدیران ناکارآمد باید از چرخه مسئولیت خارج شوند.
علیاکبر عالیشاه در اجتماع مردم ساری با تأکید بر اینکه مطالبهگری حق قانونی مردم است، اظهار کرد: مردم توقع دارند حرفشان توسط مسئولان شنیده شود؛ شاخصه اصلی مدیران در تراز جمهوری اسلامی باید پاکدستی و داشتن گوش شنوا برای حل مشکلات جامعه باشد.
وی با تفکیک میان گرانی ناشی از شرایط اقتصادی و تخلف عمدی گفت: گرانی معلول برخی جریانات اقتصادی است، اما «گرانسازی» یک جرم عمدی محسوب میشود. در گشتهای مشترک با تخلفاتی حتی در سطح مسئولان اتحادیهها مواجه شدیم که اعلام کردهایم با این افراد به دلیل جایگاه مسئولیتیشان باید برخورد شدیدتری صورت گیرد.
دادستان مرکز استان از اختصاص سامانههای گزارش مردمی در استانداری، اداره صمت و سایت دادستانی برای مقابله با احتکار و گرانفروشی خبر داد و افزود: تریبونهای رسمی نباید صرفاً در اختیار مقامات باشد، بلکه باید از نخبگان و کارآفرینان دعوت شود تا با ارائه الگوهای موفق، در دل جوانان امیدآفرینی کنند.
عالیشاه همچنین از اختصاص شماره تلفنهای ۲۴ ساعته در استانداری، اداره صمت و سامانه دادستانی (dadstani.ir) برای گزارشهای مردمی در حوزه احتکار و گرانفروشی خبر داد.
وی به تهدیدات فرهنگی اشاره کرد و گفت: ابتذال سازمانیافته بنیان خانواده را هدف گرفته است و نباید اجازه دهیم امر حرام در جامعه ترویج شود؛ در این راستا دستگاههای فرهنگی باید با قدرت به میدان بیایند.
دادستان مرکز مازندران در پایان با اشاره به اقدامات عمرانی در استان گفت: نظارت بر مدیریت پسماند، بازار نان و انرژی و همچنین نهضت جادهسازی در محورهای مواصلاتی و تعریف جاده ساحلی برای جلوگیری از تصرف حریم دریا، از اقدامات ماندگاری است که با همکاری دولت و دستگاه قضایی در حال تحقق است.