پخش زنده
امروز: -
از ۶۲ دستگاه ون به ارزش یک هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال و ۵۳۱ دستگاه تاکسی در همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان همدان،در مراسمی ۶۲ دستگاه ون به ارزش یک هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال و ۵۳۱ دستگاه تاکسی که در طی ۴ سال با مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال وام مشارکتی و ۷ دستگاه اتوبوس شهری با اعتبار یک هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال به ناوگان جدید حملونقل عمومی و تعداد دو خودرو خدمات شهری قیرپاش اتوماتیک و فلاسک ۱۲ تنی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
در این مراسم، استاندار همدان توسعه حملونقل عمومی را یکی از مؤثرترین راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی شهری برشمرد و گفت: گسترش ناوگان حملونقل عمومی علاوه بر کاهش ترافیک و مصرف سوخت، موجب افزایش رفاه شهروندان، ارتقای ایمنی و بهبود دسترسی مردم به خدمات شهری میشود.
حمید ملانوری شمسی با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای شهری افزود: اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، ون و تاکسیرانی همدان گامی مؤثر در مسیر ارتقای کیفیت خدمات شهری و تحقق مدیریت شهری هوشمند است.
حیدری عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه توسعه حملونقل عمومی، هوشمندسازی و ارتقای ایمنی از مهمترین سیاستهای مدیریت شهری در سالهای اخیر بوده است، گفت: تعداد دوربینهای ثبت تخلف در شهر همدان از حدود ۱۵ دستگاه به بیش از ۳۵ دستگاه افزایش یافته و این اقدامات نقش مهمی در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی شهری داشته است.
شهردار همدان نیز با اشاره به روند نوسازی ناوگان حملونقل عمومی اظهار داشت: در سالهای اخیر دهها دستگاه اتوبوس و ون جدید به ناوگان حملونقل عمومی شهر اضافه شده و همدان توانسته تمامی سهمیه تخصیص یافته خود در حوزه اتوبوس و ون را جذب و وارد چرخه خدمترسانی کند.
سیدمسعود حسینی افزود: اجرای این طرح با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر، استانداری، شبکه بانکی، صندوق کارآفرینی امید و رانندگان ناوگان عمومی به نتیجه رسیده و تأمین مالی آن میتواند به عنوان الگویی موفق در کشور مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه عضو هیئت مدیره صندوق کارآفرینی امید نیز با اشاره به حمایت این صندوق از طرح نوسازی ناوگان حملونقل عمومی همدان گفت: برای نخستین بار در کشور، سازوکار ویژهای برای تأمین مالی هدفمند رانندگان ناوگان عمومی طراحی و اجرا شده است که علاوه بر ایجاد اشتغال، به بهبود خدماترسانی شهری نیز کمک میکند.
نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از همکاری دستگاههای اجرایی، مدیریت شهری و شبکه بانکی، این پروژه را نمونهای موفق از همافزایی بین دستگاهها دانستند و بر تداوم حمایت از طرحهای توسعهای و زیرساختی شهر همدان تأکید کردند.