پخش زنده
امروز: -
فرمانده سپاه نبیاکرم (ص) استان کرمانشاه از آزادسازی ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کرمانشاه در آستانه ماه محرم و هفته قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی، در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کرمانشاه، با بیان اینکه توجه به آزادی زندانیان، ارج نهادن به جایگاه والای انسانیت است گفت: آیین گلریزان برای آزادسازی زندانیان از دیرباز در فرهنگ و سنتهای حسنه ایرانیان جایگاه ویژهای داشته و به عنوان یک افتخار ملّی در تاریخ کشور ما ثبت شده است.
وی با اشاره به آسیبهای ناشی از حبس برای فرد و جامعه افزود: کسی که در بند است، نه تنها خودش، بلکه خانوادهاش نیز با چالشها و مشکلات عدیده روحی، اقتصادی و اجتماعی روبهرو میشود لذا آزادسازی یک زندانی تنها نجات یک فرد نیست، بلکه احیای یک خانواده و پیشگیری از آسیبهای ثانویه است.
فرمانده سپاه نبیاکرم (ص) استان کرمانشاه با قدردانی از اقدامات قرارگاه محرومیتزدایی در این حوزه اظهار داشت: سپاه پاسداران توجه ویژهای به آزادسازی زندانیان معسر دارد ودر همین راستا در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت خیرین آزاد شدند.
وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون طی مراحل مختلف به ترتیب ۴۵۰، ۴۰۰، ۳۸۵، ۲۷۰ و در مرحله کنونی نیز ۱۵۰ نفر از بند رهایی یافتهاند.
سردار ریحانی در ادامه به خدمات حمایتی و قضایی ارائه شده توسط بسیج حقوقدانان و مجموعه سپاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر آزادسازی زندانیان، اقداماتی نظیر ارائه بیش از ۱۱۰۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان، ۶۷۵ مورد وکالت رایگان و توزیع ۶۵۰۰ بسته معیشتی میان خانوادههای زندانیان انجام شده است و با میانجیگری و تلاشهای صورت گرفته ۵۲۰ مورد صلح و سازش نیز در پروندهها محقق شده است.