پخش زنده
امروز: -
۲۳۳ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز (ماینر) امروز با حضور مسئولان قضایی و شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد امحاء شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ مجری کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برای تأمین برق مصرفی این تعداد ماینر، حدود ۹ میلیون دلار سرمایهگذاری نیاز است که فشار قابل توجهی بر شبکه برق وارد میکند.
محسن نیکروز افزود: فعالیت ماینرهای غیرمجاز علاوه بر افزایش مصرف برق، موجب اختلال در پایداری شبکه و کاهش کیفیت خدماترسانی به مشترکان میشود.
مرتضایی معاون دادستان استان نیز با هشدار به متخلفان گفت: افرادی که با استفاده از برق غیرمجاز و یا برقی که باید در اختیار مشترکان خانگی قرار گیرد، به استخراج رمز ارز اقدام میکنند، باید بدانند که قانون مجازاتهای سنگینی برای این تخلفات در نظر گرفته است.
معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: ۲۳۳ دستگاه ماینر امحاء شده، معادل ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق مصرف کرده است.
حیاتی افزود: به منظور جلب مشارکت شهروندان در شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز، تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان به گزارشدهندگان پاداش پرداخت میشود.
وی از شهروندان خواست موارد تخلف را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۲۱ به شرکت توزیع نیروی برق استان اطلاع دهند.