پخش زنده
امروز: -
در حالی که اقدامات اخیر در مهاباد منجر به کاهش صفهای طولانی و افزایش کیفیت نان شده و رضایت شهروندان را به همراه داشته است، گشتهای مشترک نظارتی همچنان با تخلفات صنفی در برخی واحدها برخورد قاطع میکنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، طی روزهای اخیر بهبود وضعیت عرضه نان در سطح شهرستان مهاباد و کاهش چشمگیر صفهای طولانی نانواییها، بازتاب مثبتی در میان شهروندان داشته است. با این حال، تداوم این روندِ مطلوب نیازمند نظارتهای مستمر است تا حقوق مصرفکنندگان به طور کامل رعایت شود.
نظارتهای میدانی؛ از درج قیمت تا برخورد با کمفروشی
در همین زمینه، تیمهای مشترک بازرسی ادارات نظارتی با حضور در سطح بازار، عملکرد نانواییهای مهاباد را مورد ارزیابی قرار دادند. در این گشتهای میدانی که با هدف صیانت از حقوق مردم انجام شد، برخی تخلفات صنفی از جمله «درج نکردن قیمت نان در محل عرضه» مشاهده و تذکرات لازم به متصدیان داده شد.
پیام رفعتنشان، رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی مهاباد، در حاشیه این بازرسیها با اشاره به تشکیل پرونده برای واحدهای متخلف، تأکید کرد: در یکی از واحدهای نان روغنی (کرهای)، به دلیل محرز شدن تخلف «کمفروشی»، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.
برخورد با سوءاستفاده از آرد یارانهای و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی
رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی مهاباد با ابراز گلایه از سوءاستفاده برخی واحدها از یارانههای دولتی افزود: در واحد صنفی دیگری مشاهده شد که با وجود دریافت و مصرف آرد یارانهای، نان تولیدی با قیمتی چندین برابر نرخ مصوب به دست مردم میرسید که با متصدی آن طبق قانون برخورد شد.
رفعتنشان در خصوص پلمب برخی واحدها نیز تصریح کرد: در بررسیهای انجام شده، مواردی از تداخل صنفی و عدم رعایت جدی ضوابط بهداشتی مشاهده شد که به دلیل تکرار و تعدد تخلفات، دستور بستن (پلمب) این واحدهای صنفی صادر گردید.
تأکید بر تداوم بازرسیها
طبق اعلام مسئولان نظارتی، برای تمامی تخلفات مشاهدهشده در این دوره از بازرسیها، پروندههای جداگانه تشکیل شده و برای رسیدگی فوری به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است. بازرسان تأکید کردند که نظارت بر نانواییها به عنوان واحدی که با قوت لایموت مردم سروکار دارد، بدون هیچگونه اغماضی ادامه خواهد یافت و از شهروندان درخواست میشود هرگونه تخلف در این حوزه را گزارش کنند.