رزمایش میدان هنر تجلی عشق به امام و وطن در دوگنبدان
در امتداد حرکت فرهنگی «بعثت هنرمندان»، رزمایش «میدان هنر» با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در دوگنبدان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در رویداد فرهنگی و هنری رزمایش «میدان هنر»، نمایشگاهی از آثار تولیدی هنرمندان گچسارانی در رشتههای خوشنویسی، نقاشی، نقاشیخط، طراحی چهره، گرافیک، معرقکاری، نقاشی روی آینه، سفال، نقاشی با خودکار، سیاهقلم و آثار حجمی در معرض دید عموم قرار گرفت.این آثار حاصل بیش از شصت شب فعالیت مستمر هنرمندانی است که در قالب ایستگاه فرهنگ و هنر، به تولید و عرضه آثار هنری پرداختهاند.
آیتالله سید نصیر حسینی، نماینده ولیفقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم با اشاره به نقش مؤثر هنر در جهاد تبیین، اظهار داشت: هنرمندان میتوانند با بهرهگیری از زبان هنر، در تقویت هویت ملی و دینی، امیدآفرینی و مقابله با جنگ شناختی دشمن نقشآفرینی کنند.
سید علی حسینی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران نیز اظهار داشت: این نمایشگاه نماد بلوغ فکری و هنری هنرمندان متعهد گچساران است و نشان میدهد هنر میتواند بستری برای همدلی، انسجام اجتماعی و روایت صحیح واقعیتها باشد.
وی افزود: این رستاخیز هنری نتیجه همت و همراهی هنرمندانی از سلایق مختلف است که باهدف اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان در کنار یکدیگر قرارگرفتهاند. ایستگاه فرهنگ و هنر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، کانون بسیج هنرمندان و روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری دوگنبدان راهاندازی شد و در طول هفتههای گذشته به یکی از مهمترین پایگاههای تولید و عرضه آثار هنری شهرستان تبدیلشده است.
رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران در حاشیه رزمایش «میدان هنر» اظهار داشت: آنچه در این شبها رقم خورد، صرفاً برگزاری یک نمایشگاه یا اجرای چند برنامه فرهنگی نبود، بلکه شکلگیری یک جریان هنری مردمی بود که در آن هنرمندان، آتلیهها و کارگاههای خود را به میان مردم آوردند و هنر را در خیابان، در کنار زندگی روزمره شهروندان به نمایش گذاشتند.
اورنگ نارکی افزود: هنرمندان گچساران در رشتههای مختلف هنرهای تجسمی، نمایشی و ادبی، بدون وقفه و باروحیهای جهادی در این حرکت فرهنگی حضور یافتند و حاصل این تلاش جمعی، دهها اثر هنری ارزشمند است که امروز در معرض دید عموم قرارگرفته است.
رئیس کانون بسیج هنرمندان گچساران با اشاره به نقش هنر در تقویت سرمایه اجتماعی گفت: هنر زمانی بیشترین تأثیر را دارد که از فضای محدود و بسته خارج شود و در میان مردم جریان پیدا کند. تجربه ایستگاه فرهنگ و هنر نشان داد که شهروندان از مواجهه مستقیم با فرآیند خلق اثر هنری استقبال میکنند و این ارتباط میتواند زمینهساز تقویت نشاط اجتماعی و همبستگی فرهنگی باشد.
نارکی خاطرنشان کرد: در این مدت، هنرمندان با گرایشها و سلایق مختلف هنری در کنار یکدیگر قرار گرفتند و فارغ از تفاوتها، برای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان همکاری کردند. این همدلی ارزشمند، یکی از مهمترین دستاوردهای میدان هنر به شمار میرود. امروز میدان هنر تنها یک نمایشگاه نیست؛ بلکه سندی از تعهد اجتماعی هنرمندان گچساران است. هنرمندانی که در روزهای حساس، مسئولیت فرهنگی خود را فراموش نکردند و با زبان هنر، پیام امید، مقاومت، هویت و همبستگی را به جامعه منتقل کردند.
رئیس کانون بسیج هنرمندان گچساران در پایان از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شهرداری دوگنبدان، هنرمندان و تمامی مجموعههایی که در برگزاری ایستگاه فرهنگ و هنر مشارکت داشتند قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود این تجربه موفق به الگویی برای تداوم فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان تبدیل شود.