پخش زنده
امروز: -
معاون وزیر نیرو از تأمین برق پایدار شهرک صنعتی محمودآباد قم از طریق نیروگاه خورشیدی این مجموعه خبر داد و گفت توسعه نیروگاههای خورشیدی و اجرای طرحهای مدیریت مصرف برق در استان با جدیت دنبال میشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو، در بازدید از نیروگاههای خورشیدی استان قم گفت: نیروگاه خورشیدی شهرک صنعتی محمودآباد با تأمین برق مورد نیاز این شهرک، زمینه تداوم فعالیت واحدهای صنعتی بدون اعمال محدودیتهای برق را فراهم کرده است.
وی با اشاره به توسعه ظرفیت تجدیدپذیرها در استان افزود: تاکنون بیش از ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در قم وارد مدار شده و پیشبینی میشود این ظرفیت تا پایان تیرماه افزایش چشمگیری داشته باشد.
طرزطلب همچنین اجرای طرح تعویض موتور کولرهای آبی با موتورهای کممصرف BLDC را از برنامههای مدیریت مصرف برق در استان عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف کاهش مصرف برق در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، ۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی خانگی نیز از طریق شرکتهای توزیع برق استان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.