• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۶
اقتصادی » آب و انرژی

هدررفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی آب در شبکه توزیع

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: براساس امار ۱۵ درصد هدررفت فیزیکی در شبکه‌های توزیع آب داریم و در استان و شهر تهران میزان هدررفت ۱۰درصد و طبق اعلام بانک جهانی میانگین این عدد در کشور‌های توسعه یافته ۷تا۸ درصد است.

هدررفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی آب در شبکه توزیع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی سیدزاده سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور در نشست رسانه‌ای گفت: مدیریت بهینه سازی مصرف آب در روز‌های گرم سال موضوعی مهم و حائز اهمیت است تا از اوج تابستان ۱۴۰۵ هم مثل تابستان سال گذشته به خوبی عبور کنیم.

وی درباره بسته‌های تشویقی برای مصرف بهینه آب گفت: اگر مشترکان ۲۰ درصد مصرفشان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف خواهند شد همچنین استفاده  از کاهنده‌های مصرف تا ۳۰ درصد میتواند در کاهش مصرف آب کمک کند و‌ در صورتی که مشترکان با هماهمگی آب و‌ فاضلاب کشور برای نصب تجهیزات کاهنده مصرف اقدام کنند ۳۰ در صد در آب بها تخفیف داده می شد.

وی گفت: براساس آمار ۱۵ درصد هدررفت فیزیکی در شبکه‌های توزیع داریم و در استان و شهر تهران میزان هدررفت ۱۰درصد است و طبق اعلام بانک جهانی میانگین این عدد در کشور‌های توسعه یافته ۷تا۸ درصد است و براساس برنامه پیشرفت باید ۳ دهم درصد این‌ها را کم کنیم.

وی گفت: فعالیت‌های مرتبط با کاهش هدر رفت هزینه بر هست. اصلاح خطوط انتقال و‌شبکه توزیع و همچنین تعویض کنتور‌های هوشمند از راه‌های کاهش هدررفت خواهد بود.

سیدزاده بیان کرد: طبق آمارها سالانه ۳هزار و  ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده آب را در جهت رفع هدر رفت آب بازسازی می‌کنیم باتوجه به اینکه هدر رفت همیشه میل به افزایش دارد بنابراین نگهداشت هدررفت در یک سطح کلی فعالیت انجام شده است همچنین بابت یک درصد کاهش آب بدون درآمد ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و ما توانستيم به خوبی این میزان هدررفت را کنترل کنیم و روند هدررفت نسبت به سنوات سال گذشته کاهشی بوده، اما همچنان برای رسیدن به برنامه هفتم کار‌های زیادی پیش رو داریم.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور درباره افت فشار آب در امسال گفت: برای توزیع عادلانه آب در اوج های بحرانی و فصل گرم سال، افت فشار آب خواهیم داشت.

وی گفت: سال گذشته باتوجه به حجم منابع آبی محدودی که داشتیم با کاهش فشار توزیع اب توانستیم به ازای هر تهرانی در شبانه ۲۵ لیتر کاهش مصرف را ثبت کنیم.

سیدزاده گفت: زمانی که مدیریت فشار را اعمال می‌کنیم هر چند شابد برخی مناطق مرتفع دچار مشکل میشوند که دلیل فنی دارد  اما مشترکان می‌توانند با  سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: بارندگی‌ها در شهر تهران امار خوبی به ثبت رسید، اما ذخیره سد‌ها بیانگر این موضوع است این حجم از ذخایر خیلی ایده آل  نیست و امسال هم در برخی منطق قطعا اعمال مدیریت فشار خواهیم داشت. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
جریمه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی واحد سورتینگ برنج در بابل
اصلاح بودجه ضرورتی قطعی برای اقتصاد پساجنگ است
در جنگ تحمیلی دوم و سوم ۴۵۶۸ نفر شهید شدند
اجرای روکش آسفالت محور روستایی فیروزجاء – شیخ موسی بابل
لزوم شناسایی دغدغه‌های دختران نوجوان و جوان
ساخت ۸۲ نمازخانه جدید در مدارس آذربایجان شرقی
ترجمه‌ای برای فهم عمیق‌تر قرآن با پشتوانه تفاسیر روایی
خرید تضمینی گندم به ۴ میلیون تن رسید
خاکشیر گیاهانی که در مرز میان غذا و دارو قرار می‌گیرد
سمپوزیوم پیشگیری از مصرف مواد در محیط‌های آموزشی شنبه ۶ تیر
هوای تهران در بهار ۱۴۰۵ پاک‌تر از مدت مشابه سال گذشته شد
پخش زنده تقابل والیبالیست‌های ایران با آمریکا و ژاپن از شبکه سه
از سوئیس تا عمان؛ پیگیری تفاهم‌نامه
افزایش ۴۳ درصدی ورودی پرونده‌ها نیازمند آسیب‌شناسی است
کشف ۴ تن برنج تقلبي توسط پلیس مرودشت
توفیق در رویکرد علم محوری سازمان بازرسی، بهره مندی از ظرفیت‌های علمی است
بسیج ظرفیت‌های ناوگان جاده‌ای برای تسهیل تردد در ایام سوگواری رهبر شهید
استان مرکزی غرق در شور حسینی
عراقچی با نخست‌وزیر و رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد
عزاداری کودکان و نوجوانان اوتیسم در ایام محرم در کاشان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
تمجید کورتوا از بیرانوند
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
گلزنان جام جهانی ۲۰۲۶، ادامه پیشتازی مسی، اونداو و دیوید
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
علت قطع خدمات مبتنی بر کارت بانک‌ها اعلام شد
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۹ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)