• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۳۴
اقتصادی » آب و انرژی

حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای سامانه‌های سرمایشی در مصرف برق پایتخت گفت: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است که معادل حدود ۳۵۰۰ مگاوات برآورد می‌شود.

حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، کامبیز ناظریان، مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر اظهار کرد: دمای هوای تهران در برخی ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و به ازای هر یک درجه افزایش دما، حدود ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه افزوده می‌شود؛ به طوری که هر یک درجه افزایش دما می‌تواند تا حدود ۲۰۰۰ مگاوات بار اضافی به شبکه برق کشور تحمیل کند.

سخنگوی صنعت برق استان تهران با بیان اینکه پیک مصرف برق در استان تهران به حدود ۹۰۰۰ مگاوات رسیده است، افزود: این میزان نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰۰ مگاوات افزایش داشته است. در سطح کشور نیز میزان مصرف برق از ۷۰ هزار مگاوات عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای سامانه‌های سرمایشی در مصرف برق پایتخت گفت: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق استان تهران مربوط به تجهیزات سرمایشی است که معادل حدود ۳۵۰۰ مگاوات برآورد می‌شود. در صورت مدیریت مصرف در این بخش و تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه، امکان صرفه‌جویی تا ۲۰ درصد معادل حدود ۷۰۰ مگاوات وجود دارد.

ناظریان با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، اما حدود ۳۰ درصد از مشترکان نیازمند توجه بیشتر به مدیریت مصرف هستند. همچنین ۱۰ درصد مشترکان پرمصرف بیش از ۳۰ درصد مصرف بخش خانگی را به خود اختصاص داده‌اند که در همین راستا روز گذشته برای ۲۵۰۰ مشترک پرمصرف محدودیت اعمال شد.

وی در ادامه با اشاره به سهم بخش‌های مختلف در مصرف برق تهران گفت: مشترکان تجاری حدود یک چهارم مصرف برق پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند و سهم بخش اداری نیز حدود ۱۲ درصد است. تاکنون بیش از ۵۰۰ اداره به دلیل عدم رعایت الزامات مدیریت مصرف مشمول محدودیت شده‌اند و امروز نیز برق ۶۲ سازمان کشوری و استانی قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین از نصب بیش از ۷۵۰ هزار کنتور هوشمند در پایتخت خبر داد و افزود: ساکنان حدود ۴۰۰ هزار ساختمان از طریق مدیران ساختمان با ما در ارتباط هستند و پیش‌بینی می‌شود با همکاری مدیران ساختمان در مدیریت مصرف برق مشاعات، تا ۲۵۰ مگاوات صرفه‌جویی محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اجرای طرح تابستانه «نوجوانه‌های امید» در اصفهان
رسیدگی فوق‌العاده به ۴۵ فقره پرونده حساس و ملی در شعب خاص دیوان عالی کشور
صنعت نساجی زیر تیغ واردات ۹۶۰ میلیون دلاری پارچه
خوزستان آماده پذیرش سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنعت، تجارت و صادرات
تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم فضای باز
ترافیک نسبتا پر حجم در محور‌های بین شهری و روستایی خراسان جنوبی
اعلام تمهیدات پلیس لرستان در تاسوعا و عاشورا
امتحان‌های نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود
سازمان تبلیغات اسلامی نقشی تعیین‌کننده در مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد
ثبت خانه تاریخی موسوی کرمان در فهرست آثار ملی
جبران عقب ماندگی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان
اجرای برنامه خاموشی‌های موقت در بخش‌هایی از شهرستان دماوند
پیگیری پیشنهاد ایران برای ایجاد «ابر اکوسیستم دیجیتال بریکس»
امتحانات نهایی دانش‌آموزان البرز یک هفته به تعویق افتاد
برپایی موکب در روستای کلاته ثم بخش رخ تربت حیدریه
کمک ۸ میلیارد تومانی طلافروشان مشهدی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
اجازه نمی‌دهیم اعتبارات محرومیت‌زدایی از مسیر اصلی خود منحرف شود
اجرای سوگواری ملی «باید برخاست» در شیراز
تداوم نهضت آبرسانی در کردستان با تأمین آب پایدار روستا‌ها
رفع تعهدات ارزی شرکت ملی صنایع مس ایران تایید شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
گلزنان جام جهانی ۲۰۲۶، ادامه پیشتازی مسی، اونداو و دیوید
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
فرآیند ساماندهی سهام عدالت، تابستان نهایی می‌شود
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۶ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)