گام مشترک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پارک علم و فناوری در توسعه زیستبوم فناوری سلامت
در راستای تحقق اهداف شعار سال و تقویت اقتصاد دانشبنیان، نشست راهبردی رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پارک علم و فناوری خلیجفارس باهدف ترسیم نقشه راه همکاریهای مشترک و توسعه ظرفیتهای مرکز رشد فناوری و نوآوری سلامت برگزار شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در این نشست تخصصی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ضرورت تغییر رویکردها به سمت پژوهشهای کاربردی و ثروتآفرین گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بهعنوان کانون تولید دانش در حوزه سلامت، رسالت سنگینی در قبال توسعه فناوریهای نوین بر عهده دارد. ازاینرو، تعامل راهبردی با پارک علم و فناوری نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت برای شکوفایی ظرفیتهای دانشگاه است.
دکتر اللهکرم اخلاقی با تأکید بر پیگیریهای ویژه برای اخذ مجوز رسمی فعالیت مرکز رشد مشترک، بیان کرد: اخذ این مجوز، نقطه عطفی در ارائه خدمات به فناوران خواهد بود و بستری قانونی و پایدار را برای حمایت حداکثری از ایدههای نوآورانه و تیمهای مستقر در مرکز رشد فناوری و نوآوری سلامت فراهم میآورد.
رئیس پارک علم و فناوری خلیجفارس نیز با تجلیل از پویایی تیم مدیریتی دانشگاه در حوزه فناوری، بر اهمیت جایگاه مرکز رشد سلامت تأکید کرد و افزود: توسعه زیستبوم فناوری استان بدون توجه ویژه به شاخه سلامت محقق نمیشود. پارک علم و فناوری خلیجفارس با تمام توان فنی و تخصصی خود، آمادگی دارد تا علاوه بر حمایتهای زیرساختی، در مسیر تجاریسازی محصولات دانشبنیان سلامتمحور، مشاورههای تخصصی و تسهیلات ویژهای را به تیمهای مستقر ارائه کند.
در بخش پایانی این نشست، اعضای حاضر به بحث و تبادلنظر پیرامون جزئیات اجرایی تفاهمنامههای پیش رو، تخصیص منابع و ساختارهای نظارتی پرداختند و مقرر شد کمیتهای مشترک جهت پیگیری مصوبات و تسریع در روند اخذ مجوزهای لازم تشکیل شود.