پخش زنده
امروز: -
دفتر هدایت استعدادها در دانشگاه مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران؛ معاون آموزشی دانشگاه مازندران گفت: در راستای تقویت پیوند میان «آموزش، دانشگاه» و ارتقای مهارتهای کاربردی دانشجویان دفتر «هدایت استعدادهای دانشگاهی» در دانشگاه معین استان در بابلسر راه اندازی شد.
علیاکبر باقری خلیلی در آیین آغاز به کار این دفتر در دانشگاه مازندران افزود: در شرایط کنونی دغدغه اصلی دانشگاه در ایجاد پیوند عمیق میان جامعه، دانشگاه و صنعت است.
وی گفت: متاسفانه در حال حاضر، ارتباطات میان سازمانها و دستگاههای اجرایی به درستی فعال نیست و تلاش ما بر آن است که با برنامهریزی دقیق، روابط را به گونهای تعمیق بخشیم که منجر به رشد و توسعه استان و کشور شود.
باقری با اشاره به پیشینه فعالیتهای دانشگاه در این حوزه اظهار کرد: دانشگاه مازندران از سال ۱۳۹۴ با تشکیل «شورای مشورتی اشتغال و ارتقای مهارتافزایی دانشجویان»، گامهای مهمی را جهت توانمندسازی دانشجویان برداشته است و همکاری با اداره کل فنی و حرفهای به صورت دقیق در راستای اهداف دانشگاه و ارتقای مهارتهای عملی دانشجویان است.
معاون آموزشی دانشگاه مازندران گفت: راه اندازی «دفتر هدایت استعدادهای دانشگاهی» نخستین گام عملی و ملموس برای برقراری این ارتباط مستمر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد در روزهای مشخصی از هفته، مشاوران تخصصی اداره کل فنی و حرفهای در این دفتر حاضر شوند تا به دانشجویان در انتخاب مهارتهای کاربردی، دورههای مهارتی و مسیرهای شغلی، مشاوره تخصصی ارایه دهند.
در این دانشگاه ۱۲ هزار دانشجو در حال تحصل هستند که از این تعداد ۷۳ درصد روزانه و ۳۶ درصد نوبت دوم به همراه یک درصد دانشجوی بین الملل هستند.