پخش زنده
امروز: -
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این دانشآموزان پس از موفقیت در مرحله نخست، در ۱۴ رشته علمی با یکدیگر رقابت کردند.
![]()
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از حضور گسترده دانشآموزان استان در المپیادهای علمی کشور خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۳۳۷ دانشآموز ثبتنامکننده در مرحله نخست المپیادهای علمی، یک هزار و ۳۵۶ نفر در آزمون شرکت کردند که ۲۴۲ نفر موفق به کسب مجوز حضور در مرحله دوم شدند.
محمدرضا فرحبخش افزود: از میان پذیرفتهشدگان مرحله نخست، ۱۵۰ نفر پسر و ۹۲ نفر دختر هستند که در روزهای ۳۱ خرداد تا دوم تیرماه ۱۴۰۵ در مرحله دوم المپیادهای علمی به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به رشتههای این دوره از رقابتها گفت: مرحله دوم المپیادها در رشتههای ریاضی (۴۶ نفر)، زیستشناسی (۳۸ نفر)، فیزیک (۲۸ نفر)، سلولهای بنیادی (۱۹ نفر)، ادبی (۱۷ نفر)، کامپیوتر (۱۵ نفر)، نجوم (۱۳ نفر)، نانو (۱۳ نفر)، شیمی (۱۱ نفر)، هوش مصنوعی (۱۰ نفر)، جغرافیا (۱۰ نفر)، سواد رسانهای (۹ نفر)، علوم زمین (۷ نفر) و اقتصاد (۶ نفر) برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای برتر، ابراز امیدواری کرد دانشآموزان کرمانی با موفقیت در مراحل بعدی، سهم قابل توجهی از مدالهای المپیادهای علمی کشور را به خود اختصاص دهند.