آغاز ساخت ساختمان جدید دهیاری در روستای مالشیخ لنده
آئین کلنگزنی ساختمان جدید دهیاری روستای مالشیخ شهرستان لنده، با اعتبار۲۰ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان لنده، در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه روستاها گفت: این پروژه عمرانی گامی مهم در راستای آبادانی روستاها و ارائه خدمات بهتر به ساکنین منطقه محسوب میشود.
سید محمد تقوی با بیان اینکه توجه به روستاها یکی از مهمترین مباحث موردنظر در دولت چهاردهم است، افزود: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در سطح روستاها اجرایی شده که مهمترین آنها کسب مجوز ماده ۲۳ برای مرکز جامع سلامت روستای چهارراه آل طیب، راهاندازی آتشنشانی روستای قیام باتوجهبه بعد مسافت، و آمادهسازی سه روستا در بخش مرکزی برای اجرای آسفالت است. همچنین در بخش موگرمون نیز بیش از ۱۰ پروژه در دستور کار داریم.
وی گفت: بیش از ۸ پروژه در حوزه اقماری روستاها به سرانجام رسیده و این روند ادامهدار خواهد بود.
اختصاص ببیش از ۲۰۰میلیارد ریال به دهیاریهای لنده
تقوی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در همین شرایط جنگی، دولت نگاه ویژهای به شهرداریها و دهیاریها داشته است، بهطوری که بیش از ۲۰۰میلیارد ریال نیز به دهیاریهای شهرستان اختصاصیافته که نشاندهنده جهش قابلتوجه در حوزه اعتبارات است.
فرماندار لنده در پایان تأکید کرد: هدفگذاری ما کمک به توسعه روستاهاست که این مهم باید در تحولآفرینی روستاها تأثیرگذار باشد.
بخشدار مرکزی لنده گفت: یکی از مهمترین رویکردهای بخشداری مرکزی در شهرستان لنده تمرکز بر خدماترسانی شایسته در سطح روستاها است که این مهم با رویکرد توسعه زیرساختها از جمله ساختمانهای دهیاری صورتگرفته است.
سید امین شفایی گفت: ساخت ساختمان دهیاری روستای مالشیخ در مرحله اول به مساحت ۱۵۰ متر با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و اقماری بخش مرکزی لنده تأمین شده است.
گفتنی است روستای مالشیخ یکی از روستاهای هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان لنده است و اجرای این طرحها در راستای بهبود زیرساختها و کیفیت زندگی روستاییان صورت میپذیرد.