• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۷:۵۱
یزد » اجتماعی

مدیریت مصرف؛ کلید عبور از ناترازی انرژی و حفظ پایداری شبکه برق در تابستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی، مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهروندان را مهم‌ترین راهکار عبور از ناترازی انرژی و حفظ پایداری شبکه برق کشور در روز‌های اوج مصرف تابستان عنوان کرد.

مدیریت مصرف؛ کلید عبور از ناترازی انرژی و حفظ پایداری شبکه برق در تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حمیدرضا عدل در نشست شورای اداری شهرستان خاتم، با اشاره به نام‌گذاری هفته نخست تیرماه به عنوان «هفته مدیریت مصرف» اظهار داشت: با توجه به ناترازی موجود در حوزه‌های برق، آب و گاز، مدیریت مصرف باید به‌صورت هم‌زمان و جدی در هر سه بخش مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا تولید برق در نیروگاه‌ها به مصرف آب و گاز وابسته است و هر میزان صرفه‌جویی در این حوزه‌ها، به پایداری شبکه انرژی کشور کمک می‌کند.

وی با تأکید بر رعایت الگوی مصرف در بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند دستورالعمل‌های ابلاغی برای کاهش مصرف برق را به‌طور کامل اجرا کنند و در این زمینه نقش الگویی برای سایر مشترکان داشته باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه مصرف برق شهرستان خاتم در فصل گرم سال به حدود ۲۱ مگاوات می‌رسد، گفت: بخش قابل توجهی از این مصرف مربوط به تجهیزات سرمایشی است؛ از این‌رو اجرای پویش «قرار همدلی»، تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و رعایت اصول عایق‌بندی ساختمان‌ها از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت انرژی به شمار می‌رود.

عدل همچنین برنامه‌های مدیریت بار در دستگاه‌های اجرایی را تشریح کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، برق ادارات در مرحله نخست به مدت ۱۵ دقیقه قطع و دوباره وصل خواهد شد. در صورت تداوم مصرف غیرمتعارف، این اقدام یک بار دیگر تکرار می‌شود و در مرحله سوم، برق آن دستگاه به‌طور کامل قطع خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی و شهروندان در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همگانی، پایداری شبکه برق در روز‌های اوج مصرف تابستان حفظ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فراخوان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
کشف خودروی سرقت شده از تهران در عملیات پلیس راین
دستگیری شرور سابقه‌دار در کرمان
پیام وزیر ورزش و جوانان به تیم ملی فوتبال ایران
آقای ایران در سفرهای استانی
فراخوان ثبت‌نام دوره آموزشی «اقلیم شعر» به میزبانی زنجان
اهدای دستگاه RO به بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر
مهمانان خارجی از جمعه برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید وارد ایران می‌شوند
پیام مردم در تجمعات شبانه به اعضای تیم ملی فوتبال
بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری
صرفه جویی رمز حفظ پایداری شبکه برق در تابستان
۳۰ درصد برق کشور در بورس انرژی معامله شد
آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده اعلام شد
۶۸ هزار ناپدید بر اثر زلزله ونزوئلا
مردم ایلام در صد و هجدهمین شب حضور، باز هم صدِ وحدتشان را گذاشتند
ابلاغ شیوه نامه تشریفات قانونی تردد درون استانی خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم به زودی
 برنامه‌ خانه ملت و با نمایندگان روی آنتن صداوسیمای لرستان
هم افزایی مسئولان برای ایجاد یک رویه مد و پوشاک
خبر خوش برای مشمولان متولد ۱۳۸۷؛ امکان سفر اربعین بدون مجوز وظیفه عمومی
پیش بینی حضور ۴ هزار تبعه افغانستانی در مراسم وداع با رهبر شهید در مشهد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)