برای اولین بار؛
کشت گیاه دارویی سیر درشهرستان دیواندره
گیاه دارویی سیر برای اولین باردرشهرستان دیواندره کشت شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، کارآفرین دیواندره ای برای اولین بار اقدام به کشت گیاه دارویی سیر در روستای دره اسب ازبخش مرکزی شهرستان دیواندره کرده است.

محمدسیبی دارای دکترای زراعت باتوجه به شعارسال اقتصادمقاومتی، تولید واشتغال و باتوجه به پتانسیل منطقه، اقدام به کشت این گیاه باارزش کرده است.
وی گیاه دارویی سیررا درسطح 3هکتار با روشهای مختلف آبیاری سنتی،بارانی، قطره ای کشت کرده و دراین راستا توانسته بطورمستقیم برای 10نفر ازفصل کاشت تا برداشت کارآفرینی ایجاد کند.
محمدسیبی هدف ازاین کار را درآمدزایی و آشنایی کشاورزان بامحصولاتی به غیراز محصولات رایج کاشت شده درمنطقه عنوان کرد.
شهرستان دیواندره باتوجه به شرایط اقلیمی، پتانسیل مناسبی برای کاشت گیاهان مختلف ازجمله گیاهان دارویی را دارد.
یکی ازاین گیاهان دارویی سیر است که هم گونه وحشی وهم گونه زراعی آن قابلیت رشد دراکثرنقاط شهرستان را دارد.