پخش زنده
امروز: -
مردم استان یزد با روشن کردن هزاران شمع در مساجد، تکایا و کوچههای قدیمی، مراسم «شام غریبان» را به یاد غریبی خاندان عصمت و طهارت (ع) و اسیران دشت کربلا برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سوگواران حسینی، از مرکز شهر یزد تا دورترین روستاهای کویری، با برپایی مراسم شام غریبان، در حزنی بیصدا با بازماندگان حادثه کربلا همنوا شدند.
در این آیین که با خاموش کردن چراغها و در فضای نیمهتاریک برگزار شد، هیئتهای مذهبی و عموم مردم با دردست داشتن شمعهای روشن، به نشانه همدلی با کودکان یتیم و خاندان امام حسین (ع) که در تاریکی بیابان کربلا رها شده بودند، به سوگواری پرداختند. حضور کودکان و نوجوانانی که شمع به دست در صفوف منظم حرکت میکردند، جلوهای خاص از انتقال فرهنگ عاشورا به نسلهای آینده را به نمایش گذاشت.
بافت تاریخی یزد و میادین قدیمی شهر همچون امیرچخماق، امشب کانون تجمع هزاران نفر از مردمی بود که با چشمان اشکبار، بر مصیبت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) گریستند.